تهران - ایرنا - رییس پلیس پایتخت با تاکید بر ساماندهی معتادان متجاهر گفت: افزایش ظرفیت مراکز بازپروری بسیار مهم و ضروری است.

سردار حسین رحیمی در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: یکی از اقدامات مهم و ضروری در زمینه ساماندهی معتادان افزایش ظرفیت مراکز بازپروری و همچنین افزایش زمان نگهداری فرد معتاد در این مراکز است.

وی افزود: زمانی که فرد معتاد از این مراکز خارج می شود باید سم از بدن فرد خارج شده باشد تا به جامعه و خانواده آسیب نزند به همین منظور افزایش زمان نگهداری فرد معتاد در مراکز بازپروری بسیار مهم است.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه ظرفیت نگهداری بازپروری فقط در تهران باید به ۲۳ تا ۲۴ هزار نفر برسد، گفت: مسئول اصلی ساماندهی معتادان بهزیستی و وزارت بهداشت است اما سپاه، خیرین، شهرداری و سازمان های مردم نهاد نیز فعالیتی در زمینه ایجاد مراکز بازپروری داشتند که این تعداد کافی نیست.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت مناسب است اما کافی نیست گرچه فصل زمستان نیز موجب شده که افراد شهرستانی به تهران مهاجرت نداشته باشند اما تاکید می کنم تهران به مراکز بازپروری بیشتری نیاز دارد.

سردار رحیمی اظهارداشت: ساماندهی معتادان متجاهر برای پلیس نیز بسیار مهم است و در این راستا اقدامات لازم در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، ساماندهی معتادان متجاهر یکی از موضوعات مهم پایتخت است اما به نظر می رسد باید تلاش بیشتر و جدی در این زمینه انجام شود.