تهران- ایرنا- رئیس جمهوری مصر در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی بر ادامه تلاش‌های قاهره برای ازسرگیری مذاکرات میان فلسطینی‌ها و این رژیم تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، عبد الفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی گفت که کشورش به تحرکات و تلاش‌های فشرده خود در تمامی پرونده‌های مرتبط با موضوع فلسطین که مهم‌ترین آنها تلاش برای حفظ آرامش میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها و از سرگیری مذاکرات میان دو طرف است، ادامه خواهد داد.

در بیانیه ریاست جمهوری مصر در این باره آمده است که السیسی همچنین بر اهمیت دستیابی به یک صلح عادلانه و فراگیر با هدف برقراری امنیت و دستیابی به رفاه برای همه مردم منطقه و لزوم پرهیز از هر اقدامی که منجر به تنش و پیچیده شدن اوضاع منطقه می‌شود،تاکید کرد.

رئیس جمهوری مصر همچنین تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی را به نتانیاهو تبریک گفت.

دو طرف همچنین درباره روابط دوجانبه میان قاهره و رژیم صهیونیستی و برخی تحولات منطقه‌ای و بین المللی رایزنی کردند.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) روز پنجشنبه به سی و هفتمین کابینه رژیم اسرائیل و ششمین کابینه به ریاست بنیامین نتانیاهو رهبر حزب راستگرای لیکود رای اعتماد داد.

کابینه جدید نتانیاهو راست‌گراترین و افراطی‌ترین کابینه در تاریخ جعلی رژیم اسرائیل به شمار می آید.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی در قدرت از یک سو باعث خواهد شد که بحران و شکاف های داخلی در مرحله پیش رو در رژیم صهیونیستی به شدت گسترش یابد و ائتلاف حاکم آینده به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش بگیرد و از سوی دیگر، سطح تنش‌ها در منطقه را افزایش دهد.