گچساران- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ طرح آموزشی در مناطق مختلف این شهرستان با اعتباری بیش از ۲۶۲میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال در دست ساخت است.

رضا حسینی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح مدرسه ۲ کلاسه لیراب باشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد طرح ها بیش از پنج طرح آموزشی می باشد که در قالب ۲۸ کلاس درس در مناطق روستایی و شهری باشت با اعتباری بیش از ۲۱۷ میلیارد ریال در دست ساخت است.

وی بیان کرد: مدرسه ۹ کلاسه شهید قبادی، مدرسه ۹ کلاسه فاطمیه، مدرسه ۶ کلاسه شهید بروجردی روستای سرابیز، مدرسه ۲ کلاسه منصور آباد، مدرسه ۲ کلاسه روستای برمامیون از مهمترین طرح های آموزشی در دست اجرا در این شهرستان می باشد.

حسینی اظهار کرد: مدرسه ۹ کلاسه شهید قبادی با اعتباری بیش از ۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد با زیر بنای یکهزارو ۴۰ متر مربع در دست اجراست.

وی پیشرفت فیزیکی مدرسه فاطمیه باشت را ۳۵ درصد اعلام کرد و گفت: این طرح آموزشی ۹ کلاسه با زیر بنای یکهزارو ۴۰ متر مربع با اعتباری بیش از ۴۳ میلیارد ریال در دست ساخت است.

حسینی ابراز کرد: مدرسه ۶ کلاسه شهید بروجردی روستای سرابیز با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد و اعتباری بیش از ۶۰میلیارد ریال و زیر بنای ۵۲۱ متر مربع در دست ساخت است.

وی تصریح کرد: مدرسه ۲ کلاسه روستای برمامیون با اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد ریال و با زیر بنای ۷۵ متر مربع در دست ساخت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدرسه روستای منصور آباد با زیر بنای ۷۵ متر مربع با اعتبار ۱۴ میلیارد در دست ساخت است.

وی عنوان کرد: همچنین ۱۰ طرح ورزشی در قالب زمین چمن مصنوعی در مدارس شهرستان باشت با اعتباری بیش از ۴۵ میلیارد ریال در دست اجراست.

افتتاح مدرسه ۲ کلاسه لیراب باشت

حسینی افزود: مدرسه ۲ کلاسه لیراب با اعتباری بیش از ۱۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و میزان اعتبار این طرح از سوی بانک رفاه کارگران تامین شد.

وی زیر بنای این طرح آموزشی را ۷۵ متر اعلام کرد و گفت: ۹۰۰ متر محوطه سازی، ۱۲۰ متر دیوار کشی و بیش از هشت متر آبخوری در این طرح اجرا شده است.

شهرستان باشت در ۱۱۰کیلومتری یاسوج، ۲۱ هزار نفر جمعیت دارد.