تهران- ایرنا - وزارت دفاع حکومت طالبان افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر وزیر کشور پاکستان مبنی بر اینکه اسلام آباد حق حمله به مخفی گاه های گروه تروریستی "تحریک طالبان" در افغانستان را برای خود محفوظ می داند، گفت: افغانستان بی صاحب نیست و ما در دفاع از کشور خود تجربه های خوبی داریم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری جمهور، عنایت الله خوارزمی سخنگوی وزارت دفاع گروه طالبان با انتشار اعلامیه‌ای در صفحه توئیترش نوشت: ما اظهارات اخیر وزیر کشور پاکستان درباره حضور گروه تحریک طالبان پاکستان(تی تی پی) در افغانستان و حمله‌ احتمالی ارتش پاکستان به داخل افغانستان را تحریک آمیز و بی اساس می‌دانیم.

وی افزود:"چنین ادعاهایی از طرف مقامات پاکستانی با ارائه مدارک و شواهدی که نشان می دهد مراکز ( تی تی پی) در داخل پاکستان هست، روابط حسنه بین دو کشور همسایه و برادر را خدشه دار می سازد.

پیش تر طالبان از پاکستان خواست هر گونه نگرانی و مشکلات را از راه مسالمت آمیز حل و فصل کنند.

وزارت دفاع طالبان تصریح کرد ما مثل همیشه برای دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور آماده دفاع هستیم و در دفاع از کشور عزیز خود تجربه های خوبی داریم.

این درحالی است که وزیر کشور پاکستان روز گذشته در یک نشست خبری گفت مطابق قوانین بین المللی حق دارد تا به مراکز طالبان پاکستانی در خاک افغانستان حمله کند.