تهران- ایرنا- رییس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی به همایش بین المللی مکتب حاج قاسم و رسالت دانشگاه نوشت: بی تردید نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان سپهسالار ایران در سراسر جبهه مقاومت در تاریخ این کشور به بزرگی و نیکی ثبت و ضبط می ماند.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا، دومین همایش بین‌المللی مکتب حاج قاسم و رسالت دانشگاه روز دوشنبه با حضور محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این دانشگاه برگزار شد.

علی اکبر ولایتی در این پیام افزود: به راستی ایران اسلامی سرزمین دلیران، آزادمردان، جوانمردان و ماندگارترین کشور فرهنگی و تمدن ساز است و مردمان شریف و بزرگ آن میراث دار طولانی ترین و درخشان ترین تمدن بشری هستند.

در ادامه این پیام آمده است: این ملت با سابقه درخشان فرهنگی و تمدنی، همواره بزرگانی را در خود پرورانده است که در کوران حوادث و رویدادها همواره از عزت ایران دفاع کردند و علم مردانگی، پرچم شرافت و اقتدار ایرانی را برافراشتند و با مدد الهی، عنایت اهل بیت(ع) و رهبری امامین انقلاب و حمایت و همراهی ملت بزرگ و شریف توانستند مسیر استقلال، توسعه و پیشرفت را طی کرده و دشمن قدار را به زیر بکشانند.

ولایتی در این پیام یادآور شد: در نگاهی گذرا به تاریخ پرافتخار این مرز و بوم، جوانمردی چون طاهر ذوالیمینین وجود دارد که بعد از شکست بنی امیه زمان و مشاهده این که بنی عباس همان سیره ظلم و ستم را در خلافت اسلامی دنبال می کنند، در عین وفاداری به مبانی اسلام، پرچم استقلال ایران را برفراشت و عیاری عارف و پیرو اهل بیت (ع) چون یعقوب لیس صفار، همت گمارد و بنیان بنی عباس را برانداخت.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد در پیام خود آورده است: عارف بزرگی چون پوریای ولی ضمن همنشینی با توده های مردم و غم خواری نسبت به مظلومین و دست گیری کننده ضعیفان، جلوه دیگری از پرتو درخشان هویت اسلامی ایرانی را نمایان ساخت و در دیگر سوی، بزرگی چون اسماعیل خطایی در روزگار سختی و تفرقه ایران به پا خاست و کشوری چند پاره را بیدار کرد و ایرانی نو برپا کرد و در برهوت روزگار قاجار، سرو قامتی چون عباس میرزا به پا خاست و حدود ۱۲ سال در مقابل هجوم میراث خواران پتر ایستادگی کرد تا آنان را که می خواستند به قیمت زیر پا نهادن ایران به آبهای گرم برسند، زمین گیر کرد.

ولایتی در پیام خود تاکید کرد: اما در عصر ما نیز مردی از تبار پیامبران و ائمه اطهار (ع) که روح خدا بود و حامل معرفت نشأت گرفته از اهل بیت (ع) و شجاعتی حسینی قیام کرد و حادثه کربلا را در ۱۷ شهریور تجدید کرد و سلف صالح وی نیز پرچم بیداری اسلامی را در سراسر جهان اسلام به اهتزاز در آورد و در مقابل آمریکا و صهیونیزم و ارتجاع منطقه ایستاد و یکی دیگر از جوان مردان سرزمین مرد خیز ایران یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی را مامور رسالت بزرگ احیای اسلام در رساندن پیام بیداری اسلامی به کشورهای منطقه کرد.

در ادامه این پیام آمده است: این شهید والا مقام توانست آرمان های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در منطقه غرب آسیا جاری و ساری کند و با بسیج جوانان مسلمان در کشورهای مختلف همچون سوریه، لبنان، فلسطین، عراق و یمن شگفتی بیافریند.

ولایتی در این پیام تصریح کرد: بی تردید نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان سپهسالار ایران در سراسر جبهه مقاومت در ردیف عباس میرزا، اسماعیل خطایی، پوریای ولی، یعقوب لیس و طاهر ذوالیمینین، بلکه قوی‌تر و موثرتر از آنان در تاریخ این کشور به بزرگی و نیکی ثبت و ضبط می ماند.