گناباد- ایرنا- عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: شهید سلیمانی با رفتار و عمل خود مردم و جوانان را نسبت به دین اسلام و ارزش‌ها علاقه‌مند می‌کرد و به همین دلیل در آیین تشییع پیکر وی همه طیف ها و آحاد جامعه و جوانان به صورت میلیونی و پر شور حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ناصر رفیعی دوشنبه شب در آیین سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و نخستین سالگرد ارتحال حجت الاسلام ناشر الاسلام گنابادی یکی از علماء شاخص جنوب استان خراسان رضوی افزود: شهید سلیمانی با نوع رفتار و عمل خود در قلب مردم جای داشت و در دل آنان بذل محبت کاشت.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی همه عمر خود را وقف مردم و اعتلا و یاری رساندن به دین اسلام و دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی کرده بود و با نوع رفتار و عمل خود مردم و جوانان را نسبت به دین اسلام و ارزش ها علاقه مند می کرد و به همین دلیل در آیین تشییع پیکر وی همه طیف ها و آحاد جامعه و جوانان به صورت میلیونی و پر شور حضور داشتند.

استاد حوزه و دانشگاه ضمن تاکید بر لزوم ترویج الگوهای رفتاری شهید سلیمانی به عنوان یک اصل مهم در جامعه اسلامی و بین آحاد مردم اضافه کرد: آن شهید نماد واقعی اخلاص و معنویت بود و در خدمت به مردم کوتاهی نمی‌کرد.

وی اضافه کرد: همه افراد اعم از مسوولان، روحانیان، بازاریان و فعالان در بخشهای مختلف باید با نوع رفتار خود مردم را نسبت به دین مبین اسلام علاقه مند کنند و هر فردی که با نوع عملکرد خود مردم و جوانان را به دین بد بین کند، اقدام نادرستی انجام داده است.

رفیعی گفت: نباید با نوع عمل و رفتارمان یاری رسان دین اسلام در جامعه باشیم و عمل به ارزش ها و ساده زیستی و تاسی به الگوهای رفتاری منطبق با ارزشهای اسلامی مصداق بارز یاری رساندن دین خدا است.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به ترفندهای دشمنان برای ایجاد اغتشاشات در سطح کشور در سالجاری گفت: بخش زیادی از جوانان که در جریان این اغتشاشات دستگیر شده بودند توجه کافی نسبت به انجام مناسک دینی نداشتند و نماز نمی خواندند و آشنایی کافی نسبت به افرادی مانند شهید سلیمانی نداشتند و لذا هر اندازه با عمل و رفتار خود مردم و جوانان را نسبت به دین اسلام و ارزش های اسلامی علاقه مند کنیم دشمنان در نیل به اهداف خصمانه شان بیشتر ناکام می شوند.

وی خاطر نشان کرد: حجت الاسلام ناشر الاسلام گنابادی با ایستادگی در برابر فرقه های انحرافی و ترویج ارزش های اسلامی در جامعه مصداق بارز نصرت عملی و علمی دین اسلام به شمار می رفت.

رفیعی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از ظرفیت های بخش های مختلف برای جهاد تبیین در جامعه گفت: جهاد تبیین به معنای آن است که دشمن از هر راهی که برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی وارد شد از همان راه با روشنگری و بصیرت افزایی ترفندهای معاندان را خنثی کرد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.