گنبدکاووس - ایرنا - مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان با برشمردن برخی ویژگی‌های شخصیتی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله «اخلاص و تعهد» گفت: این ۲ ویژگی می‌تواند الگوی خوبی برای همه مدیران جهت خدمت بهتر به مردم و رفع گره مشکلات کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالعلی ایمانی روز سه‌شنبه در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و تکریم مقام شامخ مادران و همسران شهدا در گنبدکاووس، با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان انقلاب اسلامی بالاخص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهارداشت: این شهیدان والامقام با نثار خون خود که در راه اسلام و انقلاب و دفاع از ارزش‌های آن بوده، مسوولیت سنگینی بر دوش ما قرار داده‌اند.

وی با تاکید برضرورت ادامه راه شهیدان از سوی همه آحاد جامعه به ویژه مسوولان، افزود: مسوولیتی که شهیدان بر دوش ما گذاشتند همان حرکت کردن در مسیر اسلام و دفاع از ارزش‌های آن و نیز خدمت صادقانه به مردم و گره گشایی از مشکلات آنان است که در نهایت رضایت باریتعالی را به همراه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام ایمانی اضافه کرد: امروز برخی مشکلات در کشور وجود دارد که زندگی را برای مردم سخت کرده بنابراین وظیفه همه مسوولان است که در راستای مسوولیتی که شهیدان بر دوش ما گذاشتند و نیز وظایف قانونی که دارند، شبانه‌روز برای رفع مشکلات مردم کار کنند.

به گفته وی، مسوولانی که به هر طریق در انجام وظایف کوتاهی کنند باید پاسخگوی شهیدان و خداوند متعال باشند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان همچنین با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص ۲ ویژگی «صدق و اخلاص» سردار سلیمانی که تشکیل‌دهنده مکتب او است، گفت: سردار دل‌ها در طول عمر و دوران خدمت این ۲ ویژگی را داشت و در انجام همه اعمال عبادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی خود آنها را رعایت می‌کرد.

ایمان و عمل صالح سردار سلیمانی وی را در قلب مردم ایران و جهان محبوب کرد

حجت الاسلام ایمانی، سردار سلیمانی را مظهر و تبلور ایمان و عمل صالح دانست و افزود: همین ۲ ویژگی سردار و سایر خصوصیات او سبب شد تا به این درجه از مقام و مرتبت برسد و محبوب قلب همه مردم ایران و شمار زیادی از مردمان کشورهای منطقه و جهان شود.

وی، آشنایی با فنون نظامی منحصربه‌فرد را از دیگر ویژگی‌های سردار حاج قاسم سلیمانی ذکر کرد و بیان داشت: این ویژگی سردار که در بیشتر سرداران سپاه وجود داشت نه در دانشکده‌های افسری بلکه از دل دوران دفاع مقدس به دست آمد و اجرای این فنون نظامی بویژه در مبارزه با گروهک تکفیری داعش و جنگ ۳۳ روزه حزب الله با رژیم صهیونیستی، بسیاری از افسران ارشد و ژنرال‌های بزرگ نظامی جهان را شگفت‌زده کرده بود.

حجت الاسلام ایمانی تصریح کرد: سردار سلیمانی با نبوغ بالای نظامی خود و در مبارزه با داعش و خنثی کردن اهداف شوم استکبار جهانی بالاخص آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه، خوش درخشید و پیروزی را نصیب امت اسلامی کرد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان ادامه داد: اگر شجاعت و دفاع سردار سلیمانی و همرزمانش در مقابله با گروهگ داعش که دست پرورده استکبار جهانی بود، پیروز نمی‌شد چه بسا امروز در ایران باید با این گروهگ جنایتکار می‌جنگدیم.

وی افزود: هدف استکبار جهانی از انجام اقدامات خصمانه علیه ملت ایران طی ۴۴ سال گذشته و نیز تشکیل گروهک داعش به خاطر آسیب زدن به اسلام ناب محمدی (ص) است که امام راحل برای مردم ما به ارمغان آوردند.

وظیفه داریم راه و مسیر حرکتی شهیدان والامقام را ادامه دهیم

حجت الاسلام ایمانی اضافه کرد: استکبار جهانی می‌خواهد این اسلام را از ما بگیرد و مسیر انقلاب را منحرف کند تا بتواند به راحتی به غارت ثروت‌های مردم ایران و کشورهای منطقه خاورمیانه بپردازد اما سردار سلیمانی مانع تحقق این اهداف شوم آنها شد.

وی تصریح کرد: امروز همه وظیفه داریم راه و مسیر حرکتی شهیدان والامقام را ادامه دهیم و از اسلام و انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن در مقابل توطئه‌های دشمنان صیانت کنیم.

به گزارش ایرنا در این مراسم که باحضور جمع زیادی از مردم و مسوولان شیعه و اهل سنت گنبدکاووس در مسجد قائمیه این شهر برگزار و با اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی، قرائت قران و مداحی همراه بود، از برخی مادران و همسران شهدای این شهرستان مرزی تجلیل شد.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است و تاکنون حدود ۵۲۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

ولایتمداری حاج قاسم، نیاز جامعه برای گذر از بحران‌ها

از بندرترکمن تا کرمان در جستجوی «باطر باشلق»