همدان- ایرنا- مدرسه ۱۵ کلاسه دخترانه شهید سلیمانی ملایر که به عنوان تنها مدرسه‌ کشور با دستان سردار دل‌ها کلنگ‌زنی شده بود، روز سه شنبه همزمان با سومین سالگرد شهادت این سردار رشید اسلام به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان در آئین افتتاح این مدرسه اظهار داشت: عملیات اجرایی این مدرسه در مهر ۱۳۹۵ با حضور سردار حاج قاسم سلیمانی آغاز شد و به همین دلیل به نام ایشان، نامگذاری شده است.

"حمید شیرازیانی" با بیان اینکه برای احداث و بهره‌برداری از این مدرسه ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: این دبیرستان در زمینی به مساحت سه هزار و ۸۰۰ مترمربع و زیربنای ۲ هزار و ۳۵۰ متر مربع ساخته شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان ادامه داد: این دبیرستان دارای ۱۸ کلاس درس و اتاق اداری، سالن اجتماعات، اتاق بهداشت، آزمایشگاه و سیستم گرمایشی حرارت مرکزی است و مطابق آخرین استانداردهای روز دنیا ساخته شده است.

شیرازیانی بیان کرد: ۴۰ درصد از این طرح تا مرحله سفت‌کاری و هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی خیران ملایری "امان‌الله سیف" و "فخری شایگان" احداث شد.

وی افزود: مابقی عملیات اجرایی این پروژه از محل منابع ملی و خیری انجام و از اردیبهشت سال گذشته با کمک دولت در مدت ۱۸ ماه به اتمام رسید.

بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان ملایر مشغول به تحصیل هستند.