بجنورد- ایرنا- سه سال از آسمانی شدن و فراغ یار می گذرد اما یاد و خاطره سردار دل ها در دیار قومیت ها همواره زنده است.

انتشار خبر شهادت سردار سلیمانی همه را در بهت و شوک فرو برده بود؛ هنوز چند ساعتی از انتشار خبر شهادت نمی‌گذشت که همدردی ایرانی‌ها و غیر ایرانی‌ها در اندوه ترور فرمانده سپاه قدس منجر به سونامی در رسانه‌های جهان شد.

خبری که نه تنها ملت ایران بلکه تمامی جهان را در صبح جمعه سیزدهم دی ماه سال ۱۳۹۸ شوک وارد کرد.

اما از آن سال تاکنون که سه سال می گذرد گویی همان دیروز بود که با انتشار خبر شهادت سردار دل ها و یارانش مردم ایران عزادار شدند.

مردم خراسان شمالی نه تنها با گذر زمان یاد و خاطره بزرگ مرد تاریخ شهید حاج قاسم سلیمانی را از یاد می برند بلکه هرلحظه با رشادت ها و دلیری های این مرد زندگی می کنند و یاد و نامش را زنده نگه میدارند.

این روزها در گوشه و کنار و هر جا که سر بگردانی، عکسی، پوستری یا نشانی از حاج قاسم می‌بینی و مردم با حضور در برنامه های سالگرد این بزرگوار که چند روزی است در استان آغاز شده است اردات خود را نشان می دهند.

نقش حاج قاسم را همه جا می توان دید اما از همه مهم‌تر نقش حاج قاسم بر دل تمامی ایرانیان به ویژه در دیار قومیت ها است، به طوری که از همان ساعت نخستین شهادت حاج قاسم اندوهگین شدند و به سبک خود یاد ایشان را گرامی داشتند.

بی‌شک فقدان او ضایعه‌ای بزرگ است اما این سرزمین در دل خود بزرگ مردانی دارد که پیرو و ادامه روی راه وی هستند و باید آمریکای جنایتکار و حامیانش بدانند که از قطره‌قطره خون «حاج قاسم»، سلیمانی‌های دیگر در عرصه دیپلماسی و نظامی ظهور می‌کنند تا صدا و مشت مردم ستمدیده جهان باشد.

همه در تکاپو هستند پیر و جوان، دانش آموز و دانشجو، کودک و نوجوان همه و همه در تلاش هستند با برگزاری مراسم، پویش نهادها و اداره ها حضور پیدا کنند به راستی چه موضوع و هدفی آنها را به شرکت در این مراسم ها کشانده است.

از همه که بگذریم نسل چهارم انقلاب اسلامی اینبار درس مقاومت و ایثار را به گونه‌ای دیگر فرا می‌گیرند و مکتب سردار سلیمانی را به عنوان سردار دلها در راس آموزشهای خود در کلاس درس مشق می‌کنند تا ماندگار شود.

درس امروز معلمان برای نسل آینده‌ساز ایران اسلامی به عنوان مهمترین درس، معرفی شخصیت سردار سلیمانی است که در ادامه معرفی انقلاب اسلامی به عنوان واقعه بزرگ تاریخی و پدیده اجتماعی سیاسی برای آموزش درس مقاومت در برابر استکبار و ظالمان ارائه می‌شود.

فعالان سنگر علم و دانش بر خود می‌بالند که امروز درس مقاومت را مرور و بار دیگر با معمار کبیر انقلاب اسلامی، شهدا و ولایت تجدید میثاق می‌کنند .

دلنوشته ای از دانش آموز خراسان شمالی برای حاج قاسم

چه بسیار دانش آموزانی که در وصف مقام این بزرگ مرد تاریخ با دستان کوچک اما با دل های بزرگ خود قلم زدند تا بگویند یاد و خاطرت زنده و جاودانه است.

دلنوشته ای از سید رضا عطاردی دانش آموز پایه نهم مقطع متوسطه اول

به نام خداوند پاکی ها

رهبر معظم انقلاب فرموده است: زنده نگه داشتن یاد شهدا، همانند شهادت است.

سلام بزرگ مرد ایران ، سلام مهربان پدر ، سلام فرمانده الهی ، سلام غیور وسلام برسردار دلها حاج قاسم عزیز.

رایحه خوشِ بوی گل سرخ،استشمام کردن دارد،این رایحه بالاتر از بوی یاس، بوی بِه و بوی رشادتِ شهید.

سردار عزیز:روزها و شبهای خاکریزها را چه آرام عبور کردی و فهمیدی که انتهای جاده خاکریزها ، دل کندن از خاک ، اوج گرفتن در آسمان آبی و پرواز در عروج و رسیدن به ملکوت روحانی است.

ای بزرگ مرد ،،. دنیا برای شما قفسی بود که هیچ پرنده ای تحملش را ندارد چه برسد به شما که سیمرغی بودید افسانه ای، یادم نمی رود چه عزیزی بودید و هستید و تا ابد خواهید بود. لاله ای عاشق بودی که از رود زلالِ خودسازی سیرابِ سیراب شدی؛می‏دانم رسالتی بزرگ بر دوش دارم ، از خود شما الگو گرفتم با آن چشمان مهربان و به چشمانم آن‏قدر مهر ورزیدن را می آموزم تا مدام ستاره درخشان یادتان را روشن نگاه دارند.

حاج قاسم عزیز قاصدکی شُدید در آسمان وپر کشیدید عاشقانه به ابدیت تا مرزبوم ایران عزیز میعادگاه افرادی چون شما دلدادگان واقعی گردد.

فداکاری‌ها و جوانمردی‌های شما با تفسیر عشق چه بی بدیل بود ، فرشتگان را در خیالم دیدم که چه عاشقانه بال‌های خود را در آن تاریکی شب، فرش راه قدومتان کردند.

رنج سفر در راه دفاع را بی پروا گذر کردی وبا همسفران غیور در این خاکِ پاک ، از شیرینی جان گذشتی وچه شیرین تر جانی گرفتی در افلاک واین گوارا جان ، نوش جانت باشد.

بهترینِ من حاج قاسم عزیز بابای مهربان، رسم زیستن را از شما آموختم.