مشهد-ایرنا- معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استاندارخراسان رضوی گفت: بیشتر زائران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد می‌آیند و لازم است تا نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای که ۱۳۰ مورد است تا اسفندماه، مدیریت، اصلاح و رفع خطر شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد روز سه‌شنبه و در نشست ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی افزود: مشهد با همه امکانات در حال آماده شدن برای پذیرایی از زائرین نوروزی است و تا دو ماه دیگر وقت داریم تا با برنامه ریزی در زمان باقیمانده، فعالیت‌های میدانی و عملی برای ایجاد زیرساخت های لازم برای خدمت رسانی به زائران رضوی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به فرصت ارائه خدمت مطلوب به زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌ها، سفرها از پانزدهم اسفندماه به سمت خراسان رضوی آغاز می‌شود و باید تا آن زمان همه شرایط متناسب با شان زائران را فراهم کنیم.

معاون استاندار خراسان رضوی، ضمن تاکید بر برگزاری کمیته های اسکان، ارزاق، حمل و نقل، پارکینگ، سرویس بهداشتی، امداد و نجات، بهداشت و درمان، خدمات جاده‌ای، تولیدات فرهنگی، خدمات فرودگاهی، مناطق بومگردی و خدمات شهرداری و اصناف در طول دو ماه گذشته گفت: در این کمیته‌ها و به صورت تخصصی و بر اساس تجربیات گذشته، مسائل مورد بررسی قرار گرفته است و باید ارائه خدمات به زائران بهتر از سال گذشته باشد.

او به موضوع خدمات فرهنگی نیز اشاره و بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسته فرهنگی لازم را متناسب با مخاطبان تهیه کند تا در اختیار زائران قرار گیرد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد اظهار کرد: بار اصلی اسکان در شهر مشهد متمرکز است و لازم است تا شرایط اسکان رسمی، موقت و اضطراری به هنگام و به موقع آماده سازی شود.

رئیس ستاد خدمات سفر بیان کرد: به زودی کارگروه ملی زیارت برای انجام هماهنگی‌های لازم در سطح ملی با حضور معاون اول رئیس جمهور تشکیل خواهد شد و ما پیشنهادات تکمیلی خود را برای طرح در این نشست آماده کرده ایم.