یاسوج- ایرنا- فرماندار بویراحمد گفت: مشکل قطعی بیش از ۲ هفته ای آب ۲۸ روستای بخش لوداب این شهرستان (به دلیل سرقت ترانس های برق ایستگاه پمپاژ مخزن) رفع شد.

به گزارش ایرنا، شهرام مهدوی مطلق سه شنبه شب در جمع مردم این منطقه اظهار کرد: ️افزون بر ۲ هفته هست که بخش زیادی تقریبا اکثریت غالب روستاهای لوداب و چند روستای کهگیلویه به دلیل سرقت همزمان سه ترانس برق ایستگاه پمپاژ مخزن آبریز،با مشکل قطعی کامل آب شرب روبرو شده بودند .

وی افزود: متاسفانه علاوه بر مساله سرقت و جو روانی ،مطالبات دو شرکت آب و فاضلاب و برق استان از همدیگر نیز در سرعت رفع مشکل نیز تاثیر گذاشت.

فرماندار بویراحمد تصریح کرد: با پیگیری های متعدد حوزه عمرانی استانداری و فرمانداری بویراحمد دو ایستگاه اولیه راه اندازی و ایستگاه سوم نیز امروز در منطقه آبریز و مله سبز مجددا نصب و راه اندازی شد.

مهدوی مطلق عنوان کرد: از فردا آب تمام روستاهای بخش لوداب و چند روستای کهگیلویه وارد مدار می شود. ️

فرماندار بویراحمد همچنین از شرکت آب و فاضلاب شهرستان خواست تا نسبت به نصب و جوشکاری حفاظ مناسب برای ایستگاه های پمپاژ آب در اسرع وقت اقدام کند .

یکشنبه یازدهم مهر ماه ۱۴۰۱ بود که خبرگزاری ایرنا مرکز یاسوج خبری مبنی بر قطع آب این تعداد روستا منتشر و برای رفع مشکل این روستاها مطالبه گری کرده بود.

ترانس ایستگاه پمپاژ اول در تاریخ بیست و نهم آذر، ایستگاه دوم در تاریخ سوم دی ماه و ترانس ایستگاه سوم در تاریخ پنجم دی ماه به سرقت رفته بود.

بیش از ۸۵۰ مشترک در این ۲۸ روستای بخش لوداب تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد هستند.

بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد با ۱۲۸ روستا و جمعیتی نزدیک به ۲۰ هزار نفر در۲۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که آخرین روستای این بخش با مرکز استان نزدیک به چهار ساعت مسافت دارد.