شهرکرد- ایرنا- معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه راه روستایی و نگهداری محورهای مواصلاتی در سفر رییس‌جمهور به این استان خبر داد و گفت: این اعتبار به تدریج طی سالجاری و سال آینده تخصیص می‌یابد.

سید مهدی مرتضوی‌زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه‌بر این، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد برای قیر به استان اختصاص یافته، ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه شهرستان کوهرنگ و ۵۸ میلیارد تومان اعتبار نقدی برای محرومیت‌زدایی استان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: توجه به توسعه راه‌های روستایی استان در دولت سیزدهم نسبت به دوره‌های قبل چشمگیر است و این مهم می‌تواند یکی از زیرساخت‌های توسعه که همان راه‌های راتباطی است را به خوبی در استان محقق کند.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تعداد طرح‌های فعال راه روستایی استان در سالجاری را ۷۴ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۹ طرح تکمیل و ۵۴ طرح در دست احداث است.

‌مرتضوی‌زاده با تاکید بر اینکه احداث راه روستایی در مناطق دارای بالای ۲۰ خانوار جزو وظایف اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۳۷ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که از این میزان، ۴۲۰ کیلومتر راه شوسه دارد که پیش‌بینی می‌شود با اعتباراتی که در سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان اختصاص یافته بتوان این محورها را نیز آسفالت کرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه است که از این میزان، ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی،۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و مابقی راه درون شهری است.

این استان در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی ۲ استان بزرگ اصفهان و خوزستان قرار دارد.