کرج - ایرنا - فرمانده انتظامی البرز از کشف ۴۳۰ کیلوگرم ماده مخدر صنعتی شیشه در آزادراه کرج -قزوین در حوزه جغرافیایی البرز خبرداد و گفت : در این رابطه ۲ نفر دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سردار عباسعلی محمدیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ماموران مبارزه با مواد مخدر استان البرز درپی کسب خبری مبنی بر اینکه یک محموله بزرگ مواد مخدر از نوع شیشه قرار است وارد این استان شود، جاده ها را زیر نظارت قرار دادند و خودروی مورد نظر را متوقف و ۴۳۰ کیلوگرم شیشه کشف کردند.

وی در بخش دیگری از کشف بیش از ۱۷هزار کیلوگرم انواع مخدر سنتی و صنعتی در سال جاری توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز خبرداد که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۳ درصد افزایش کشف بوده است .

وی خاطرنشان کرد : از مجموع مواد مخدر کشف شده بیش از۱۰ هزار کیلوگرم توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان کشف شده و بقیه در عملیات های مشترک در استان های مختلف کشور به دست آمده است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۴۵۴ قاچاقچی ، چهار هزارو ۹۰ توزیع کننده و خرده فروش دستگیر و ۱۱هزارو ۱۶۳ معتاد جمع آوری شدند .

فرمانده انتظامی البرز افزود: ۳۵ باند بزرگ قاچاق مواد مخدر طی سال جاری در این استان متلاشی و ۲ هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین از قاچاقچیان کشف شده است.

جمع آوری بیش از ۲هزار معتاد متجاهر در البرز

وی در بخش دیگری از سخنان خود از جمع آوری ۲هزارو ۸۶۸ معتاد متجاهر در سال جاری خبرداد و گفت: این افراد در بیش از ۷۵۰ مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده در مناطق مختلف استان البرز صورت گرفت که تعدادی از آنها مراکز بازپروری منتقل شدند.

سردارمحمدیان بیان کرد: اجرای مستمر طرح های پاکسازی مناطق آلوده ، جمع آوری معتادین متجاهر ، تشدید برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان ، اجرای برنامه های آموزشی و پیشگیرانه در مناطق حاشیه نشین و در معرض آسیب از مهمترین برنامه های اجرایی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز است.

وی خاطرنشان کرد : یکی از اولویت‌های مهم پلیس البرز مبارزه قاطع و جدی با قاچاقچیان مواد مخدر است و خانواده ها به عنوان عامل مهم در پیشگیری و کنترل معضل بزرگ مواد مخدر با مراقبت بیشتر از فرزندان خود هستند.

وی با تاکید بر این موضوع که برای ریشه کن کردن معضل مواد مخدر نیاز به همکاری همه آحاد جامعه و مسوولان است، گفت: نیروی انتظامی با مخلان نظم و امنیت عمومی به ویژه سوداگران مرگ با جدیت برخورد می کند و اجازه نمی دهد که جامعه از سوی این افراد نا امن شود.