رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بعد از چند روز هوای آفتابی و پایدار فردا پنجشنبه باران و کاهش دما برای این استان پیش‌بینی شده است اما روز جمعه هوا گرمتر می شود.

سمانه نگاه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به تدریج با شمالی شدن جریانات از فردا (پنجشنبه) شاهد کاهش نسبی دما، وزش باد شمالی گاهی شدید و بارش باران که در ارتفاعات مخلوط باران و برف یا بارش برف پیش‌بینی شده‌است.

وی با بیان اینکه دمای هوا فردا به طور میانگین چهار تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، اضافه کرد: این هوای سرد و بارانی و کاهش دما تنها ۲۴ ساعت مهمان استان گیلان است و از جمعه هوا آفتابی می شود.

کارشناس هواشناسی گیلان افزود: بر این اساس از جمعه با نفوذ مجدد جریانات جنوبی به تناوب شرایط برای وزش باد جنوبی و گرم در بعضی مناطق شدید مهیا خواهد بود که این هوای پایدار تا شنبه در استان ادامه دارد.

وی عنوان کرد: وزش باد جنوبی و گرم در بعضی نقاط شدید و در ارتفاعات و دامنه ها به طور موقتی شدید بوده و روند افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

هوای استان گیلان امروز (چهارشنبه) کمی ابری تا نیمه ابری، افزایش نسبی دما، وزش بادجنوبی و گرم در برخی نقاط شدید و در ارتفاعات و دامنه‌ها به طور موقتی خیلی شدید به تدریج توام با افزایش ابر و اواخر وقت بارش پراکنده پیش‌بینی شده‌است.

طرح زمستانی یگان های امدادی گیلان شامل یک‌هزار و ۶۹۷ نفر از نیروهای امدادی اعم از پلیس، هلال‌احمر، اورژانس، آتش‌نشانی، راهدای و حمل و نقل جاده‌ای و امدادخودرو از ۲۳ آذرماه در این استان آغاز شده و تا ۲۰ اسفند برای خدمات‌رسانی به هم استانی‌ها و مسافران در طول محورهای جاده‌ای استان فعال است.