ارومیه - ایرنا - نماینده مسیحیان آشوری، کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: حکمت عقلانی سردار سلیمانی، ملت ایران را متحدتر از قبل کرد تا کنار هم در مقابل استکبار بایستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شارلی انویه روز چهارشنبه در سومین همایش اقوام و ادیان در مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ارومیه افزود: دیروز در سنگرهای خیابانی انقلاب، مسیحی و مسلمان، کُرد و تُرک کنار هم بودند و پس از آن در سنگرهای جنگ تحمیلی متحدانه از کشور دفاع کردند.

نماینده مسیحیان آشوری، کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان جنگ با داعش، مسیحیان آشوری گروه‌های خودشان را در اختیار حاج قاسم قرار دادند و همراه با حشد السعبی در مقابل داعش ایستادند.

انویه اظهار کرد: حاج قاسم به دور از تبعیض و دیدگاه‌های مذهبی و قومی و همانند آموزه‌های حضرت مسیح (ع) که می فرماید همسایه‌ات را همانند خود دوست بدار، از کشورهای مسلمان و غیر مسلمان در مقابل تکفیری‌ها حمایت کرد.

به گفته وی، سردار شهید سلیمانی دنبال میز، پست و مقام نبود و برای عدالت خواهی مبارزه می‌کرد و در راه مقاومت در برابر داعش و استکبار جهانی شهادت را با آغوش باز پذیرفت.

وی یادآور شد: او نه تنها مدافع حرم، بلکه مدافع خیلی از کلیساهای مسیحی لبنان و یمن هم بود و افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که فرماندهان و مسوولان آنها دیدگاه‌های خوبی نسبت به اقوام و ادیان دارند.

نماینده مسیحیان آشوری، کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز همه اقوام و ادیان در کنار هم بخاطر نام ایران و پرچم زیبای سه رنگش قرار گرفته و در شرایط مطلوب زندگی می‌کنند.

وحدت مهمترین ملاک در اسلام است

فرستاده انصارالله یمن هم در این مراسم اظهار کرد: وحدت و توکل بخدا ملاک عمل در اسلام است و سردار سلیمانی تابع این ملاک بود و بیشتر وقت خود را در خارج از ایران برای آزادی ملت‌های مظلوم از یوغ استکبار جهانی گذاشت

جلال صالح السهیلی افزود: مسیر ما مسیر قرآن است و خداوند ما را از همراهی با ظلم و رژیم صهیونیستی نهی کرده است.

نماینده مقاومت یمن گفت: حکومت یمن تحت نظر آمریکا بود و در حالیکه پشتش به عربستان گرم بود از سال ۲۰۰۴ گروه مقاومت به صورت رسمی وارد میدان شد و همینه آنها را در هم کوبید.

وی اضافه کرد: در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ ما با داعش و القاعده نیز درگیر شدیم و همزمان با حکومت هم درگیر بودیم و رییس جمهور یمن به عربستان فرار کرد و آنها نیز با همکاری آمریکا و دیگر کشورها ناتوی نظامی علیه مردم یمن شکل دادند.

به گفته وی، امروز مردم یمن با اینکه مظلوم هستند اما مقتدرند و این قدرت را داریم که تمام شهرهای عربستان را موشک باران کنیم.

صالح السهیلی گفت: بعد از شهادت سردار سلیمانی، انصارالله یمن وعده دادند انتقام سختی خواهند گرفت و اتحاد ملت یمن و مقاومت در برابر دشمن و آزاد کردن بخشی از خاک خود از دست عربستان، یکی از انتقام ها بود.

وی افزود: یکی از مهمترین اصل‌های انصارالله داشتن رهبری است که به دنبال اتحاد مسلمانان هست و امام خمینی (ره) نیز در اوایل انقلاب فرمود: امت اسلامی مرز نداشت انگلیس مرزها را درست کرد.

فرستاده انصارالله یمن ادامه داد: امام حسین(ع) هم مظلوم بود اما پیروز شد لذا یکی از مهمترین دلایل پیروزی مردم یمن، داشتن وحدت است و این اصل در هر کجا باشد پیروزی هم خواهد بود و یکی از اصلی ترین نتایج وحدت امنیت و آرامش است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تمام تلاش خود را برای متحد کردن امت اسلامی به کار گرفته و این امر مورد توجه رهبران انصارالله قرار دارد، گفت: روزی که ما مبارزه را شروع کردیم رسانه‌های استکباری تبلیغ می‌کردند که ایران می‌خواهد یمن را تصرف کند اما رهبری هوشمندانه رهبران انصارالله این توطئه‌ دشمن را خنثی کرد و امروز نیز مردم یمن به این نیتجه رسیده‌اند که ایران خیرخواه امت اسلامی‌ است.

جلال صالح السهیلی با بیان اینکه باید قدر رهبر انقلاب را بدانیم، گفت: امروز هم ایران و هم ما تحت فشار اقتصادی هستیم و همان گونه که ایران با مقاومت به خود متکی شد، ما هم روزی به این قدرت دست پیدا خواهیم کرد.

مقاومت از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: ادبیات مقاومت، که یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است نشان دهنده این است که تاریخ بی نظیر انبیای الهی همچنان جاری است و هدف این انقلاب همان اهداف پیامبران الهی است.

حجت الاسلام منصور امامی هم در این مراسم افزود: انقلاب پژوهان دنیا در مورد انقلاب هایی که در جهان اتفاق افتاده نظریه های متعددی داده‌اند و بعد از انقلاب اسلامی خواستند جمهوری اسلامی را با نظریات قبلی مطابقت بدهند ممکن نشد و این نظام به قدری ویژگی‌های جدیدی داشت که نظریه پردازها مجبور به تولید نظریات جدید شدند و این انقلاب اسلامی بود که ادبیات جدیدی را که دنیا به خود ندیده بود توانست به عرصه جهانی وارد کند.

وی اظهار کرد: این هنر امام (ره) بود که توانست از قرآن و سنت، ادبیات مقاومت را وارد ادبیات سیاسی دنیا کند، ادبیات استکبارستیزی و دفاع از مستضعفین را به دنیا مخابره کرد و همانطور که شکل و ادبیات این انقلاب جدید بود دشمنی غرب هم با آن شکل جدیدی به خود گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: تمدن غربی بر پایه اضمحلال حقیقت و معنویت پایه گذاری شده ولی انقلاب اسلامی با کلید واژه مقاومت، نشان داد راه انبیای الهی و ائمه اطهار (ع) می‌تواند ادامه داشته باشد.

سومین همایش اقوام و ادیان با حضور اقشار مختلف مردم، مدیران و مسوولان استانی در ارومیه برگزار شد.