زنجان - ایرنا -مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: به رغم وجود صنعت فعال و پویا در استان متاسفانه حمایت حداقلی در حوزه ورزش داریم و انتظار می‌رود بخش خصوصی به ویژه صنایع در توسعه ورزش پای کار باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد بازرگان روز چهارشنبه در مجمع سالانه و عمومی هیات سه گانه، افزود: نمی‌توان در بحث تجهیزات زنجان را با سایر استان ها مقایسه کرد و امروز به نقطه ای رسیده ایم که نباید نگاهمان به دولت باشد و باید به سمت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و جذب حامی مالی حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: طی سال جاری هیات های ورزشی استان ثابت کردند اگر دولت حمایت نکند می‌توانند با حداقل ها کار کنند و در این مدت برنامه های متعددی انجام گرفته است که جای تقدیر دارد.

بازرگان ادامه داد: هر استانی فرهنگ و مسائل خاص خود را دارد که باید مدیریت شود و نباید اجازه داد حاشیه سازی در ورزش به وجود آید.

این مسوول با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور خطاب به ورزشکاران، گفت: از ورزشکاران درخواست می کنیم به مسائل حاشیه ای وارد نشوند و به عنوان قهرمان به کار حرفه ای خود بپردازند.

وی با بیان اینکه پیش از این برخی رشته ها در استان وجود نداشت و امروزه اغلب رشته ها در استان فعال است، افزود: به کارگیری مربی مرد برای بانوان و بالعکس طبق بخشنامه وزارت ورزش و جوانان مطلقا ممنوع است.

بازرگان اضافه کرد: اگر در استانی این موضوع رعایت نمی شود به متولیان آن استان بر می‌گردد و استان زنجان با سایر استان ها یکی نیست و باید برای این مشکل، راهکار مناسبی پیدا کرد.

این مسوول خاطر نشان کرد: در شهرستان های استان استعدادهای خوبی وجود دارد و تلاش می شود ظرفیت ها و استعدادهای موجود را فعال کنیم.

وی با بیان اینکه هیات ها باید برنامه‌ داشته باشند و بر آن مبنا حرکت کنند، افزود: رشته ورزشی سه گانه، هزینه زیادی دارد و نیازمند حمایت بیشتری است.