قصرشیرین- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب گفت: یک بهله عقاب پس از تیمار توسط محیط‌بانان این شهرستان روز چهارشنبه در طبیعت رها شد.

«غلامرضا محمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عقاب که به صورت زخمی در ارتفاعات اطراف گیلانغرب در طبیعت رها شده بود، توسط یکی از حامیان محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل شد و پس از مداوا با سلامت کامل با حضور دوستداران محیط زیست در دامن طبیعت رهاسازی شد.

وی اظهار داشت: عقاب طلایی به عنوان یکی از انواع پرندگان شکاری در فهرست پرندگان حمایت شده ایران قرار دارد و دارای ارزش حفاظتی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب گفت: عقاب طلایی یک پرنده شکاری از خانواده بازان و زیرخانواده عقابیان است. این پرنده در بخش‌های زیادی از نیم‌کره شمالی زندگی می‌کند و دارای بیشترین پراکندگی جهانی در میان تمامی عقاب‌ها است.

محمدی ادامه داد: مردم و دوستداران طبیعت می توانند مسایل و مشکلات زیست محیطی و یا تخلفات حوزه شکار و صید را با شماره تلفن چهار رقمی ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

شهرستان گیلانغرب با در اختیار داشتن ۸۱ هزار هکتار مناطق شکار ممنوع و حفاظت شده، محل زندگی بسیاری از پرندگان، جانوران کمیاب و نادر از جمله مانند افعی دم عنکبودی، شاه روباه، سنجاب منحصر به فرد و پلنگ است.

گیلانغرب با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.