زنجان - ایرنا - رئیس فدراسیون ورزش سه‌گانه با بیان اینکه بر رشته‌های شنا و دو و میدانی تاکید ویژه‌ای داریم، گفت: فدراسیون، ورزشکاران نخبه را به حال خود رها نمی‌کند و به واجدان شرایط ملی پوش شدن حقوق ماهیانه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی گودرزی روز چهارشنبه در مجمع عمومی سالانه هیات سه گانه استان، افزود: رسیدن به وحدت رویه در زمینه حمایت از نخبگان ورزشی، یک چالش اساسی است که در بسیاری از استان ها انجام نگرفته و این مهم باید نهادینه شود.

گودرزی گفت: این وظیفه قانونی نباید روی زمین بماند و در این میان استان زنجان در این مهم، پیشرو بوده که مایه افتخار است.

وی به وجود اقلیم های مختلف در کشور اشاره کرد و گفت:نمی توان یک نسخه واحد را برای همه استانها اجرایی کرد به همین دلیل فدراسیون تلاش می کند با رسیدن به استانداردهای اتحادیه جهانی، شانس مدال آوری ورزشکاران را در رقابت های فراملی افزایش دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تجهیزات ما وارداتی است، گفت: در شرایط خاصی قرار داریم و تورم بالا، تصمیمات خوب برای ورزشکاران نخبه را با دشواری مواجه کرده است ولی باید توجه داشت مشکلاتی وجود دارد و هنر ما باید حل این مسائل باشد.

این مسوول یادآور شد:برگزاری‌ مسابقات نخبگان بر عهده فدراسیون است ولی برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور وظیفه اعزام با فدراسیون نیست البته بر اساس تجهیزاتمان تلاش داریم تا به ورزشکاران کمک کنیم؛ همه ما در یک جنگ اقتصادی درگیر هستیم و باید میزانی از انعطاف را داشته باشیم.

این مسوول با بیان اینکه فدراسیون طی سال های ۹۴ تا ۹۷ شرایط مالی خوبی نداشت و اعتبار چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی از وزارت ورزش و جوانان می گرفت، افزود: ارزش دلاری این اعتبار بر اساس نرخ متوسط در هر سال ۸۳۷ دلار بود اما در چهار سال گذشته این میزان بودجه به ۹ میلیار تومان رسیده اما ارزش دلاری آن ۳۸۵ هزار دلار بوده که حتی از نصف کمتر شده است.

گودرزی در خصوص لیگ، گفت: اساسنامه جدیدی در این زمینه اعلام شده و دیگر نمی توان به هر فردی اجازه ورود به لیگ را داد بلکه باید از کمیسیون ماده پنج مجوز بگیرند.

وی گفت: طی سه سال گذشته از طریق کمیسیون ماده پنج ضوابط راه اندازی سالن های بدنسازی را تسهیل کردیم که هم اشتغال برای مربیان به همراه داشته و هم جامعه مخاطب گسترش یافته و برای باشگاه دار نیز انگیزه حضور در مسابقات فراهم شده است.

گودرزی با بیان اینکه برای این هیات، داشتن یک تقویم و برنامه عملیاتی اهمیت ویژه‌ای دارد، اضافه کرد: برگزاری مسابقات قهرمانی استانی نیز مهم است و اگر استانی بتواند حداقل ۳۰ درصد ورزشکاران شهرستان های خود را فعال کند و برنامه های دیگر را مد نظر داشته باشد عملکردی در حد قابل قبول دارد.

این مسوول ادامه داد: فعالیت هیات های استانی از نظر فدراسیون مورد ارزیابی قرار می گیرد و باید به این موضوع توجه داشت که یک هیات حق ندارد خود مختار پیش برود چون صرف برگزاری هیات و انتخاب رییس آن برای چهار سال ملاک نیست بلکه باید رییس هیات، عملکرد مطلوبی داشته باشد.