بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مناسب‌سازی معابر به یک فرهنگ تبدیل نشده و اگر فرهنگ بود، با چنین مشکلاتی در این زمینه مواجه نبودیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان افزود: ما در عمل نتوانسته‌ایم طی سه سال اخیر کاری انجام دهیم و این جای نگرانی دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های بشرویه و فردوس اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌اند گفت: ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط به مناسب‌سازی در طرح‌ها و پروژه‌های اداری و اماکن عمومی باید رعایت شود تا جامعه معلولان و افراد مسن مشکلی برای رفت و آمد نداشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مناسب‌سازی معابر اظهار داشت: اماکنی که ضوابط و دستورالعمل‌های مناسب‌سازی در آنها رعایت نشده باید شناسایی و اصلاح شوند.

وی افزود: معلولان نیز می‌توانند در احصا و گزارش‌دهی این اماکن در راستای رفع آنها همکاری کنند.

عباس‌زاده در ادامه با بیان اینکه آورده اولیه در حال حاضر مهمترین مساله مسکن معلولان استان نیست گفت: اکنون به خاطر کمبود زمین در شهر بیرجند مساله اصلی مسکن معلولان، تخصیص زمین است.

وی تصریح کرد: در بیرجند برای همه متقاضیان نمی‌توانیم زمین ویلایی تخصیص دهیم، برای معلولان این مشکل قابل حل است و آمادگی لازم برای رفع آن را هم داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ثبت‌نام ۳۰۸ متقاضی معلول در طرح نهضت ملی مسکن افزود: باید پایشی صورت بگیرد و تعداد متقاضیان با توجه به نوع و میزان معلولیت برای دریافت زمین ویلایی تعیین تکلیف شوند.