اهواز - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:افزایش تولید و بالابردن بهره وری در محصولات کشاورزی خوزستان از طریق توسعه مکانیزاسیون امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا تورج نوروزی روز چهارشنبه در جریان بازدید از یازدهمین نمایشگاه ادوات ، تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی خوزستان در اهواز با بیان اینکه خوزستان یکی از استان‌های محوری در تولید محصولات اساسی کشور با بیش از ۱۷ میلیون تُن است افزود:برگزاری چنین نمایشگاهی در خوزستان حائز اهمیت است چرا که این استان در تولید محصولات راهبردی مانند گندم، دانه‌های روغنی و ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای ، یک استان شاخص در کشور است.

وی افزود: برای اینکه به یک محصول خوب برسیم بحث مکانیزاسیون به عنوان یک زیرساخت بسیار مهم بوده و اگر در این زمینه توسعه داشته باشیم می‌توانیم افزایش تولید و بهره‌وری در زمین های کشاورزی داشته باشیم و درآمد کشاورزان و بهره‌برداران نیز افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: باید در مدیریت مزارع شرایط بهتری ایجاد، هزینه‌ها را کاهش و زمان عملیات داشت ، کاشت و برداشت را کوتاه کنیم تا امکان توسعه محصولات اساسی فراهم شود چرا که تولید برخی محصولات فقط با امکانات مکانیزاسیون قابل انجام است.

وی با بیان اینکه در این‌ نمایشگاه ارتباط بین تولیدکننده ادوات کشاورزی و محصولات کشاورزی برقرار می‌شود ادامه داد: نیاز است هرساله در این نمایشگاه‌ها خواسته‌ها و نیازهای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی دیده شود و تغییرات ایجاد شده در ادوات به طور سالانه مشهود باشد.

نوروزی اضافه کرد: تولیدکننده ادوات و ماشین آلات کشاورزی باید به نظرات کشاورزان مراجعه کنند و براساس آن ادوات خود را اصلاح کنند.

به گزارش ایرنا یازدهمین نمایشگاه ادوات، ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی سه‌شنبه شب در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز گشایش یافت.

در این نمایشگاه ۷۴ شرکت سازنده تجهیزات و ادوات کشاورزی از ۱۵ استان آذربایجان شرقی و غربی، گلستان، اصفهان، فارس، خوزستان، همدان، مرکزی، تهران، کردستان، قزوین، لرستان، کرمان، مازندران و البرز آخرین فناوری‌های تولید تجهیزات کشاورزی روز دنیا را عرضه کرده‌اند.

نمایشگاه تخصصی ادوات، تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی از ۱۳ تا ۱۶ دی به مدت چهار روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برای بازدید عموم مردم، صاحبان صنایع و متخصصان و کشاورزان خوزستان دایر است.

استان خوزستان با وجود آنکه سالانه حدود ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی و باغی معادل ۱۴ درصد کل تولیدات کشاورزی کشور را تولید می‌کند ولی از کمبود و ناکافی بودن تجهیزات و ادوات کشاورزی از جمله تراکتور رنج می‌برد.

خوزستان یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و در صورت تامین آب، زهکشی و تسطیح اراضی امکان توسعه اراضی تا ۲.۲ میلیون هکتار را دارد.