یاسوج - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ معلول این استان از ۹۰ درصد تخفیف بستری و ۷۰ درصد هزینه خدمات درمان سرپایی رایگان بیمه سلامت بهره مند شدند.

به گزارش ایرنا، کیان دهراب پور روز چهارشنبه در حاشیه آیین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر معلولان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هم اکنون آماده قراردادن معلولان و خانواده آنان در کهگیلویه و بویراحمد زیرپوشش خدمات بیمه سلامت به صورت رایگان هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد همچنین از برنامه ریزی برای خدمات ویژه بیمه سلامت به ۱۱ هزار معلول استان خبر داد و افزود: این افراد پس از دریافت نشان ویژه از خدمات مراکز توان بخشی بهره مند می شوند.

وی بیان کرد: افرادی که از ابتدای سال جاری تاکنون برای انجام خدمات درمانی مراجعه کرده اند مستندات خود را به بیمه سلامت ارائه و ۹۰درصد هزینه کرد خود را دریافت کنند.

دهراب پور با اشاره به اینکه شمار کدهای خدمتی بیمه معلولان هفت برابر شده تاکید کرد: بیمه سلامت هم اکنون ۵۹ کد خدمتی در بستر نسخه نویسی الکترونیکی برای بهبود وضعیت سلامتی معلولان ارائه می دهد این در حالی است که تا پیش از آغاز فعالیت دولت سیزدهم ۹ کد خدمتی برای معلولان از سوی بیمه سلامت پیش بینی شده بود.

وی عنوان کرد: این کدهای خدمتی برای انجام خدماتی مانند پروتز، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، فیزیوتراپی و کار درمان ویژه معلولان پیش بینی شده است.

دهراب پور با اشاره به شرایط سخت زندگی معلولان و نیاز به استفاده از خدمات درمانی مداوم ابراز داشت: افزایش خدمات به این قشر آسیب پذیر نقش مهمی در بهبود وضعیت زندگی و سلامت آنان دارد.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بهزیستی استان آماده بستن تفاهم نامه با مراکز توان بخشی برای خرید خدمت است.

دهراب پور خاطرنشان کرد: براساس یکی از خدمات جدید دولت سیزدهم خدمات توان بخشی مراکز طرف قرارداد برای ارائه به معلولان از سوی بیمه سلامت خریداری می شود.

توسعه برنامه های فرهنگی و هنری

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این آیین گفت: توسعه برنامه های فرهنگی و هنری به منظور افزایش توانمندی های جسمی و بهبود روحیه معلولان جسمی و حرکتی از برنامه های دولت سیزدهم است.

محمد کریم آریا عنوان کرد: مرحله نهایی جشنواره تئاتر معلولان استان با ارائه ۶ نمایش در مدت زمان ۴۸ ساعت ارائه و از برترین ها در بخش های مختلف تجلیل شد.

وی ابراز کرد: ۲۱ اثر از استان برای شرکت در جشنواره تئاتر معلولان به دبیرخانه رسیده بود که تعداد ۱۶ اثر به مرحله ساخت اثر نمایشی و ۶ نمایش نامه به مرحله نهایی راه یافت.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: همچنین به منظور بهره وری بیشتر برنامه های جشنواره و تقویت توانمندی هنرمندان دارای معلولیت سه کارگاه کارگردانی، تخیل و بدیحه در بازیگری و کارگاه مستقل بازیگری توسط هیات داوران در سه شهرستان بویراحمد, گچساران و لنده در کنار اجرای نمایش ها در مرحله بازبینی برگزار شده است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمده تاکید کرد: هم اکنون ۲۳ هزار نفر از شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.