کرج - ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان البرز اعلام کرد: بارش برف سنگین سبب کندی تردد خودروها در جاده گردشگری کرج - چالوس و دیگر محورهای کوهستانی این استان شده است.

علی زندی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تیم های راهداری از صبح امروز به دنبال بارش برف بلافاصله عملیات برف روبی را در جاده کرج - چالوس آغاز کردند و همچنان خدمات رسانی ادامه دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به بارش سنگین برف همراه داشتن زنجیر چرخ در جاده کرج - چالوس الزامی است هر چند که راهداران به سرعت در حال برف روبی مسیر هستند.

زندی فر گفت : بارش برف نیز سبب لغزندگی سایر محورهای مواصلاتی استان البرز از جمله آزاد راه تهران - کرج - قزوین شده است و این بارش ها همچنان ادامه دارد.

مدیرکل راهداری البرز اظهار کرد: اکنون ۲۰۰ نیروی انسانی در قالب ۳۸ تیم به همراه ۱۴۴ دستگاه ماشین آلات راهداری در حال خدمات رسانی در جاده های استان البرز هستند.

وی تاکید کرد: طبق گزارش پلیس راه ورود خودروهای فاقد زنجیر چرخ و لوازم ایمنی در جاده های کوهستانی البرز از جمله جاده کرج - چالوس ممنوع است .

طبق گزارش هواسناسی البرز بارش ها تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد.

استان البرز دارای یک هزارو۵۰۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به این استان است.