یزد- ایرنا- جانشین فرماندهی سپاه الغدیر یزد گفت: مطالبه‌گری برای تحقق اهداف و آرمان انقلاب اسلامی و خدمت به مردم جزو ماموریت اصلی نیروهای بسیجی است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حمیدرضا محدث روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سایه مطالبه‌گری و پرسشگری است که بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع و شاهد موفقیت در بخش‌های مختلف و ارتقای خدمت به مردم می‌شویم.

ترویج گفتمان تخصصی بسیج، جریان‌سازی ومطالبه‌گری و انعکاس عملکردهای سالانه از دیگر اقدامات مجمع بسیجیان استوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهید سلیمانی ادامه داد: باید با روحیه مطالبه‌گری و بهره‌گیری از ارزش‌های معنوی و انقلابی نسبت به حل مسایل و مشکلات و تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی و بسیج تلاش صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه ماموریت اصلی بسیج مطالبه‌گری مطالبات به حق مردم برای توسعه بیش از پیش جامعه است تاکید کرد: در اصل منطق فعالیت‌های مجمع بسیجیان شامل فرمان اعتلای ۱۰ ساله بسیج، سیاست‌های ابلاغی مرکز هماهنگی و هم‌اندیشی راهبردی سازمان بسیج و سیاست‌های ابلاغی سپاه الغدیر است.

محدث به اهمیت برگزاری مجمع بسیج در استان اشاره کرد و گفت: این مجمع بر اساس ساختار مرکز هماهنگی و راهبردی بسیج در سطح کشور و استان تعریف شده و هدف از این مهم ایجاد شبکه نخبگانی به منظور احصای مسائل درونی و بیرونی بسیج است.

وی در ادامه با قدردانی از تمامی تلاش‌هایی که صورت گرفته به شناخت ظرفیت‌ها و ارائه راهبردهایی برای حل مسائل و نمایش مانور نخبگی بسیج اشاره و گفت: ترویج گفتمان تخصصی بسیج، جریان‌سازی ومطالبه‌گری و انعکاس عملکردهای سالانه از دیگر اقدامات در دستور کار مجمع بسیجیان استان است.

برگزاری اجلاس مجمع بسیجیان به عنوان یکی از مهمترین رویکردها در بسیج به منظور بررسی و هم افزایی فعالیت‌ها در استان استجانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان در ادامه بیان کرد: گفتمان اصلی نیروهای جانبرکف بسیجی باید همواره بین اقشار مختلف جامعه نهادینه شود و کمک کردن به مسئولان برای رفع مشکلات جامعه مهمترین ماموریت بسیج برای تحقق دولت اسلامی است.

به گفته وی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بسیج و هیئت‌های اندیشه ورز استان از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار ذکر و کرد: گفت: در سال ۱۴۰۱ در مجموع شش طرح از کارگروه‌های استانی و ۲۵ طرح از کارگروه های شهرستانی در مجمع بررسی و همچنان ادامه دارد.

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر همچنین راه‌اندازی و فعالیت‌های گروه‌های مختلف و تخصصی را از جمله اقدامات شاخص اقشار بسیج در سپاه الغدیر ذکر کرد و گفت: گروه‌های اقتصاد و زیربنایی، مدیریت و حکمرانی، بهداشت و محیط زیست از جمله گروه‌های فعال در اقشار تخصصی بسیج یزد است.

محدث به اهمیت گفتمان‌سازی در باره رویکردهای بسیج در گام دوم انقلاب اسلامی اشاره و افزود: برگزاری اجلاس مجمع بسیجیان به عنوان یکی از مهمترین رویکردهای ما در بسیج به منظور بررسی و هم افزایی فعالیت‌های بسیج در استان است .

در این نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد و استان یزد ۳۲۰ هزار بسیجی دارد.

مجمع بزرگ بسیجیان ۲۹ دی‌ماه جاری در استان یزد برگزار می‌شود.