گنبدکاووس - ایرنا - روز نخست هفته نهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس با رقابت ۵۵ راس اسب از نژادهای "ترکمن، دوخون و تروبرد" در ۶ کورس شامل چهار دور هزار متری، یک دور هزار و ۲۰۰ متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری عصر امروز پنجشنبه باحضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست هفته نهم این مسابقات، هشت راس اسب بیش از سه سال نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس هفت به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "ترینا" زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "شهبد آریاسب یزدان" و "سردار سلیم" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون مبتدی و نبرده بود و با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "پسر آق قلا" اول شد و اسب‌های "تاواش ناز" و "برنا" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز نخست هفته نهم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس سه بود که با شرکت هفت راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب "اسکای دنسر" با پیشی‌گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "تاواریش" و "لاس وگاس" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس ۶ بود و با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "لیبرا" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "مولتی ریس" و "ریو ریوا" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات نیز میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون ۲ تا ۶ امتیاز بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب "والنتینو" اول شد و اسب‌های "تیپ بابا" و "مروه نور" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم و پایانی روز نخست هفته نهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ کلاس چهار بود و با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب "کوئین بولت" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "ونوم" و "کارا بیگ" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته نهم این مسابقات در پایان ۴ میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

قرار است روز دوم این هفته از مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس عصر فردا جمعه ۱۶ دیماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود.

مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس تا پایان اسفند روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان برگزار می‌شود.

۱۱.۵ میلیارد ریال جایزه برای اسب‌های برتر کورس گنبدکاووس تعیین شد

هفته هشتم کورس اسبدوانی گنبدکاووس پایان یافت

اسب‌های برتر هفته هفتم کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس معرفی شدند

کورس اسبدوانی پاییزه گنبد