کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: شهادت سردار سلیمانی روح تازه ای به جبهه مقاومت بخشید و موجب شد محور مقاومت جان دوباره ای در جهان بگیرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» در نماز جمعه این هفته کرمانشاه با بیان اینکه حاج قاسم و کارهای وی برای همیشه ماندگار است، افزود: باید از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی برای معرفی مکتب این سردار رشید اسلام بهره گرفت.

وی با اشاره به ادای احترام نمایندگان ۷۰ کشور جهان به مقام شهید سردار سلیمانی اضافه کرد: حضور پرشور ملت ایران اسلامی هم‌زمان با ملت‌های مسلمان جهان در آیین سالگرد ‌شهادت شهیدحاج قاسم سلیمانی، اتحاد و همدلی دنیای اسلام را بار دیگر به رخ جهانیان کشیدند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه آمریکا داعش را در ۱۲۰ کشور جهان بوجود آورد، یادآور شد: نابودی داعش و امنیت پایدار امروز کشورهای منطقه مرهون فداکاری و رشادت های سردار شهید سلیمانی است.

وی در خطبه های نخست نماز جمعه این هفته کرمانشاه نیز با بیان اهمیت انتخاب دوست و رفیق به ویژه توسط جوانان یادآور شد: انتخاب دوست نقش مهمی در زندگی هر فرد داشته و دین مبین اسلام نیز همواره بر آن تاکید داشته است.

آیت الله علما از جوانان به عنوان نور چشمان کشور یاد کرد و افزود: آنان باید در استفاده از فضای مجازی با دقت و مراقبت رفتار کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه بیشتر اغتشاشات اخیر در کشور از فضای مجازی منشا گرفته و با استفاده از گوشی های تلفن همراه صورت گرفت که این امر نشان می دهد در استفاده از این وسیله باید مراقبت بیشتری کرد.

امام جمعه کرمانشاه افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معطم انقلاب نسبت به جهاد تبیین باید حقایق را در فضایی دوستانه به جوانان انتقال داد و آنها را به این حقیقت رهنون کرد که غرب هرگز دلش برای ما نسوخته است.