بندرعباس - ایرنا - عملیات اجرایی احداث راه‌های ارتباطی میناب به راونگ و هشتبندی در شهرستان میناب با هدف افزایش ضریب امنیت در ترددهای این مسیرها با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، عملیات اجرایی احداث راه ارتباطی میناب -راونگ به طول قریب به ۹ کیلومتر و مسیر مواصلاتی میناب - هشتبندی به طول سه کیلومتر آغاز شد.

در این آیین که حسین رییسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار میناب و جمعی از مدیران ادارات استان حضور داشتند، استاندار هرمزگان بر تامین اعتبار به موقع طرح‌های راهسازی تاکید کرد و افزود: احداث این مسیرهای مواصلاتی از جمله مهم‌ترین مطالبات مردمی در شهرستان میناب بوده که اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل آن‌ها درنظر گرفته‌ایم و تلاش داریم بهره‌برداری‌ها نیز در موعد مقرر انجام شوند.

به گفته دوستی، طرح احداث مسیر مواصلاتی میناب - راونگ در سه مرحله شامل ۲ و نیم کیلومتر اصلاح مسیر آسفالته تا مسیر دپوی زباله شهرداری میناب، چهار و نیم کیلومتر قسمت کوهستانی سخت‌گذر و نیازمند بازگشایی و نزدیک به ۲ کیلومتر با توپوگرافی دشت و مشرف به روستای راونگ اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: قرار است طرح مهم راهسازی در مسیر میناب – هشتبندی نیز به طول سه کیلومتر طی مدت ۳۶ ماه به پایان برسد.

استاندار هرمزگان امروز جمعه در ابتدای سفر خود به شهرستان میناب با حضور در روستای چاه اسماعیل از روند اجرای طرح ساماندهی رودخانه این روستا و ایجاد دیوار حفاظتی بازدید کرد.

قرار است عملیات اجرایی ساماندهی این رودخانه با تامین اعتبار هشت میلیارد تومان با هدف رفع خطر، تهدیدات و کاهش آسیب‌پذیری ناشی از سیلاب در مناطق مسکونی در بازه زمانی کمتر از ۲ ماه به پایان برسد.

در سفر استاندار هرمزگان به میناب همچنین دبستان ۱۰ کلاسه ۲۲ بهمن روستای گورزانگ با تامین اعتبار ۱۱ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.