اردبیل - ایرنا _ امام جمعه مشگین‌شهر با اشاره به تورم و گرانی سرسام‌آور کالاهای اساسی ، خودرو ، ارز و طلا ازدولت خواست با اقدام انقلابی و بنیادی نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی کشور چاره‌اندیشی کند.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشگین‌شهر با بیان بخشی از کارنامه موفقیت‌آمیز و قابل قبول دولت در یک سال گذشته از سیاست اقتصادی دولت انتقاد کرد و افزود: افزایش قیمت ارز و طلا موجب افزایش قیمت کالاهای اساسی و ضروری مردم شده است.

وی تداوم فعالیت برخی از مدیران ناکارآمد در سطوح مختلف ، ضعیف بودن نظارت بر بازار و ناهماهنگی بین تیم اقتصادی دولت را از جمله عوامل تاثیرگذار در وضعیت نامناسب اقتصادی بیان کرد.

وی ادامه داد: مردم در فشار شدید اقتصادی هستند و باید هرچه سریع‌تر در این خصوص چاره‌اندیشی کرد.

وی از خیرین منطقه خواست در احسان و انفاق و احداث اماکن و ساختمان‌های عام‌المنفعه اولویت این شهرستان همچون مدرسه‌سازی و احداث مراکز بهداشتی را مدنظر قرار بدهند.

خطیب جمعه مشگین‌شهر در ادامه با انتقاد از حرکت شرم‌آور نشریه شارلی ابدو در توهین به مرجعیت گفت: در صورت تکرار چنین عمل وقیحانه‌ای دولت فرانسه با خشم انقلابی مردم ایران مواجه خواهد شد.

وی همچنین رزمایش مقتدرانه اخیر ارتش جمهوری اسلامی ایران را جوابی کوبنده و هشدارآمیز به نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه و رژیم جعلی اسرائیل دانست.

بیان رمز و راز عظمت مادران شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و بیان اوصاف و ویژگی‌های عمار انقلاب آیت‌الله مصباح یزدی از دیگر سخنان امام جمعه مشگین‌شهر بود.