شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۷ هزار مشترک از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در استان بابت گاز مصرفی هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و تعرفه گاز برای آنها رایگان است.

جهانبخش سلیمیان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سالجاری پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه تعرفه گاز مشترکان بهزیستی و کمیته امداد استان بوده که شرکت گاز آن را متقبل شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح افزایش تعرفه‌های گاز که از آذر امسال آغاز شده است اگرچه افزایش درآمدهای شرکت گاز را به همراه دارد اما این درآمد به طور کامل صرف محرومیت‌زدایی می‌شود و این مهم برای استان ما که از مناطق محروم به شمار می‌رود اهمیت دوچندانی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری در خصوص نحوه فعالیت واحدهای صنعتی که گاز برای این واحدها به منزله خوراک تولید است و اعمال محدودیت برای آن می‌تواند مانع فرایند تولید شود، توضیح داد: تنها واحد صنعتی در استان که از گاز به عنوان خوراک تولید استفاده می‌کند، پتروشیمی لردگان است که در خصوص این موضوع محدودیت برای این واحد تولیدی به گونه‌ای اعمال شده که مانعی برای تولید ایجاد نشود و این واحد می تواند تا ۷۰ درصد از گاز موردنیاز خود را استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: اما برای دیگر واحدهای صنعتی استان که گاز به عنوان خوراک تولید برای آنها محسوب نمی‌شود محدودیت ۵۰ درصدی مصرف اعمال شده است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری در خصوص تعرفه‌های گاز برای واحدهای صنعتی نیز تصریح کرد: تعرفه هر مترمکعب گاز برای واحدهای صنعتی که از گاز به عنوان خوراک استفاده می‌کنند، بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها، پنج هزار تومان است و قیمت هر مترمکعب برای واحدهای صنعتی دیگر بین ۲ هزار تومان تا ۵۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

سلیمیان اعمال محدودیت مصرف گاز با هدف صرفه‌جویی را موثر دانست و گفت: با تعطیلی روز پنجشنبه‌های ادارات دولتی حدود ۱۴۰ هزار مترمکعب در روز صرفه‌جویی می‌شود و از سوی دیگر اعمال محدودیت برای واحدهای صنعتی و افزایش تعرفه‌های گاز در کاهش مصرف این انرژی تجدیدناپذیر موثر بوده است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر تمامی ۴۳ شهر استان به شبکه گازرسانی متصل است و از ۶۳۷ روستای دارای قابلیت گازرسانی در استان ۵۴۱ روستا از نعمت گازرسانی برخوردار شده و همچنین چهار شهرستان‌ شهرکرد، بروجن، سامان و بن به صورت ۱۰۰ درصد گازرسانی شده است و بدین ترتیب در مناطق سبزرنگ گازرسانی کشور قرار دارند.

همچنین در حال حاضر ۲ هزار و ۳۶۶ واحد صنعتی و تولیدی در این استان از گاز برخوردار شده است.