کرمانشاه - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه گفت: تخریب‌کنندگانی که در منطقه حفاظت شده بیستون این استان اقدام به تخریب و ساخت و ساز غیرمجاز کرده بودند به مراجع قضایی معرفی شدند.

«محمدحسین فلاحتی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی گشت و کنترل و پایش مناطق تحت مدیریت شهرستان کرمانشاه، یک اکیپ که در حال تخریب اراضی ملی و تغییر کاربری آن به زمین کشاورزی بودند با هوشیاری محیط‌بانان این اداره شناسایی شدند.

وی افزود: این افراد با یک دستگاه تراکتور در حال از ریشه در آوردن بوته های گون زیادی بودند که توسط محیط بانان نسبت به توقیف تراکتور آنان و معرفی متخلفان به دستگاه قضایی اقدام شد.

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده بیستون

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: در پی ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده بیستون توسط سودجیان، این اداره در اجرای دستور مقام قضایی با همکاری نیروهای نظامی نسبت به تخریب یک سازه غیرمجاز در این منطقه حفاظت شده اقدام کرد.

فلاحتی گفت: بر اساس قانون هرگونه ساخت و ساز در مناطق تحت مدیریت استان ممنوع بوده و در صورت مشاهده بنا بر ضوابط و مقررات نسبت به تخریب و برخورد با عاملان اقدام خواهد شد.

دستگیری یک اکیپ شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده بیستون

وی همچنین از شناسایی و دستگیری یک اکیپ از شکارچیان غیرمجاز در این منطقه حفاظت شده نیز خبر داد و گفت: این شکارچیان قبل از شروع به شکار شناسایی و دستگیر شدند.

فلاحتی یادآور شد: در پی گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت شهرستان کرمانشاه، محیط‌بانان این شهرستان یک اکیپ شکارچی متخلف که قصد شکار را داشتند شناسایی و قبل از هر گونه اقدام به شکار دستگیر شدند.

وی گفت: از این افراد ۲ قبضه سلاح برنو و ساچمه زنی، ۵۰ عدد فشنگ برنو و ۵ عدد عدد فشنگ ساچمه کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه یادآور شد: این افراد متخلف نیز پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی از عموم مردم طبیعت دوست شهرستان کرمانشاه درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ یا ۳۸۲۳۶۷۳۳ در میان بگذارند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

در این استان سه منطقه حفاظت شده «بیستون» با ۵۶ هزار و ۳۱۹ هکتار، «بوزین و مرخیل» در پاوه با ۲۵ هزار و ۴۷۲ هزار هکتار و «قلاجه» با ۴۳ هزار و ۱۵ هکتار و چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به مساحت ۱۶۱ هزار هکتار وجود دارد.