زنجان – ایرنا- استاندار زنجان گفت: اقدام اصلی در شرایط کنونی برای مقابله با زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا، آگاهی دهی به مردم و حساس سازی افراد بدون ایجاد ترس در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز شنبه در ستاد مقابله با کرونا استان بر لزوم مدیریت هوشمند اقدامات جهت مقابله با این ویروس تاکید کرد و افزود: مدارس و دانشگاهها باید تمهیداتی را در خصوص تسهیل مرخصی افراد مشکوک به بیماری داشته باشند.

وی به ضرورت توجه به تامین داروهای مورد نیاز در استان اشاره و اظهار کرد: مجموعه آمادگی های استان برای مقابله با زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا باید به سطح بیشتر و بالاتری برسد.

افشارچی بر لزوم افزایش تست های تشخیص بیماری کووید ۱۹ در استان تاکید کرد و ادامه داد: لازم است آمار دقیقی از افراد مبتلا در استان داشته باشیم و رنگ بندی های کرونایی بر اساس آمارهای دقیق باشد.

مدیریت هوشمند بیماری بدون تعطیلی مراکز تجمعی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه سیاست ملی مقابله با کرونا ادامه فعالیت کسب و کارها، مداس و دانشگاه ها است، گفت: با لحاظ اینکه مردم همزیستی با کرونا پیدا کرده اند ولی اقدامات مدیریتی همچون توصیه به تزریق واکسن، مدیریت هوشمند به ویژه در حوزه ارائه دهندگان خدمات در دستور کار است.

ابوالفضل رفیعی ب لزوم آمادگی مراکز درمانی و بیمارستان تاکید و اظهار کرد: باید برای مواجهه با سناریوهای احتمالی مختلف آماده باشیم.

۱۸ بیمار کرونایی در استان زنجان بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز از بستری بودن ۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: طبق آخرین آماری که از سوی وزارت بهداشت و درمان اعلام می شود، در زمان حاضر شهرستان ایجرود، سلطانیه و طارم این استان در شرایط زرد شیوع کرونا قرار دارند.

حسن بختیاری افزود: اعلام رنگ بندی شهرستان ها بر اساس کدملی افراد مبتلا انجام می شود و ممکن است افرادی در خارج از استان بستری باشند ولی در آمار این افراد بر حسب کد ملی به حساب زنجان گذاشته شوند، از این جهت ما به روند و مبنای رنگ بندی ها معترض هستیم.

وی با بیان اینکه با افزایش تست مثبت افراد، ممکن است وارد پیک بیماری شویم، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی توصیه ما به تزریق واکسن افراد مسن و افراد دارای بیماری های زمینه ای و خاص است.