بندرعباس - ایرنا - معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: جزیره لاوان با ۴۲ و پنج میلیمتر در سه روز گذشته (از ۱۵ تا ۱۷ دی‌ماه جاری) بیشترین بارندگی در استان را به خود اختصاص داده است.

کیانوش عارفی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت بوموسی با ۲۹ و پنج دهم میلیمتر، در پارسیان با ۲۶ و ۹ دهم میلیمتر، سیری ۲۱ و پنج دهم میلیمتر، کیش با ۱۹ و هشت دهم میلیمتر، رودان با ۱۷ و ۹ دهم میلیمتر، بشاگرد ۱۷ و ۶ دهم میلیمتر، بستک ۱۶ میلیمتر، میناب ۱۳ میلیمتر، قشم دریایی ۱۲ و چهار دهم میلیمتر، بندرلنگه ۱۱ و ۶ دهم میلیمتر و بندرخمیر با ۱۱ و یک دهم میلیمتر به ترتیب بیشترین بارندگی در سه روز گذشته ثبت شده است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان ادامه داد: بندرعباس، حاجی آباد و قشم فرودگاهی کمتر از ۱۰ میلیمتر بارندگی را داشته اند و جاسک نیز میزان بارندگی آن صفر بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین امروز شنبه پدیده ابرناکی، رگبار باران گاه رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت باد برای استان پیش بینی شده که سبب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی خواهد شد.

عارفی ابراز کرد: ظهر امروز بارش در غالب نقاط استان هرمزگان تداوم خواهد داشت و ساعات بعد از ظهر بتدریج در نیمه غربی استان بارش‌ها به اتمام خواهد رسید.

وی بیان کرد: فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی هرمزگان تا صبح فردا یکشنبه پیش بینی می شود که باید از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه های فصلی، صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی و سفرهای غیرضروری اجتناب شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: شرایط دریا نیز امروز شنبه با توجه به بارش باران و افزایش لحظه ای سرعت باد جهت ترددهای دریایی به‌ویژه با شناورهای سبک ناپایدار خواهد بود و طی روز یکشنبه تا بامداد دوشنبه با افزایش سرعت بادهای شمال غربی خلیج فارس، تنگه هرمز و بخش‌هایی از دریای عمان متلاطم پیش بینی می شود.

عارفی ادامه داد: بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از یک متر خواهد رسید.