آبادان – ایرنا - مدیر منطقه پخش فرآورده‌های نفتی آبادان گفت: میزان مصرف سوخت سی ان جی در بازه زمانی سه ماهه سوم سال جاری پنج میلیون و ۶۴۸ هزار و ۷۴ مترمکعب بوده که در مقایسه با میزان مصرف مدت مشابه سال قبل حدود ۱۹۶ هزار و ۴۶۰ مترمکعب برابر ۳.۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان محمد بنی‌سعید شنبه افزود: این میزان افزایش مصرف سوخت سی‌ان‌جی در سطح منطقه باعث صرفه‌جویی در مصرف ۳۵۰ هزار لیتر سوخت بنزین شده است.
وی گفت:منطقه آبادان دارای ۲۰ جایگاه تک‌ منظوره سی‌ان‌جی و ۱۶ جایگاه دومنظوره مایع و سی‌ان‌جی است.
بنی‌سعیدگفت: حذف سوخت نفتکوره مصرفی برخی از صنایع و خدمات و استفاده از سوخت پاک گاز طبیعی موجب کاهش آلایندگی جوی در شهرهای آبادان و خرمشهر شده است.
وی افزود : برخی صنایع ، اصناف و خدمات در شهرهای آبادان و خرمشهر سوخت مصرفی خود را از نفتکوره به گاز طبیعی جایگزین کردند که این امر باعث کاهش آلایندگی هوا در این شهرها شده است.
مدیر منطقه پخش فرآورده‌های نفتی آبادان اظهار داشت:از عمده دلایل پاکی هوای در این فصل از سال در شهرهای آبادان و خرمشهر، می توان به استفاده نیروگاه های شهرهای آبادان و خرمشهر از گاز طبیعی،جایگزین گردن گاز طبیعی بجای نفتکوره در بخش صنعت و خدمات ،استقبال ناوگان حمل و نقل عمومی از طرح دوگانه سوزکردن خودروها و فعال بودن کلیه جایگاه های عرضه سوخت سی ان جی در این شهرها بوده است.
وی از شهروندان خواست با رعایت نکات فنی مربوط به وسایل نقلیه خود اعم از تنظیم موتورخودرو ، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی ، کاهش ترددهای درون شهری غیرضروری با خودروهای شخصی همچنین مدیریت مصرف سوخت سهمیه ایی در هوای سالم و پاک در شهرهای آبادان و خرمشهر سهیم باشند.
شهرستان‌های آبادان، شادگان، هندیجان، ماهشهر، امیدیه و آغاجاری زیر نظر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان قرار دارند.