علی شهابی نسب روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه کمربندی یاسوج معروف به جاده مرگ قطعه ای از پروژه ملی دوبانده کردن بابامیدان، یاسوج و سمیرم است که اعتبارات آن هم به صورت ملی و متمرکز است.
وی افزود: در قانون بودجه امسال، یاسوج، بابامیدان و سمیرم امسال ۶۱ میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کمربندی یاسوج یکی از نقاط حادثه خیز استان کهگیلویه و بویراحمد است که بخش اعظمی از تصادفات استان مربوط به همین نقطه است.
شهابی نسب ابراز کرد: طول جاده کمربندی یاسوج ۱۴ کیلومتر است که امسال به حضور صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور پنج کیلومتر از آن افتتاح شد.
وی عنوان کرد: پروژه کمربندی یاسوج جزو پروژه های سفر نخست ریاست جمهوری دیده نشده بود اما در پروژه های متمم سفر آورده شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تلاش می شود این پروژه در سفر دوم ریاست جمهوری به عنوان یکی از طرح های اصلی مد نظر باشد.
طول جاده کمربندی یاسوج ۱۴ کیلومتر است که پنج کیلومتر از آن افتتاح شده و مابقی در حال اجراست و اکنون ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مشکل و چالش اصلی پیش روی عملیات اجرایی چهار خطه شدن کمربندی یاسوج کمبود اعتبار است و حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز است. چنانچه اعتبار مورد نیاز به این پروژه تخصیص یابد طرح مذکور در کمتر از یک سال به بهره برداری خواهد رسید.
یک پل بزرگ وسط این مسیر است که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و به دلیل کمبود اعتبار مانده است.
کمربندی یاسوج معروف به جاده مرگ سالهاست که به قتلگاهی برای مسافران تبدیل شده و طرح چهار خطه کردن این محور که بیش از ۱۲ سال به طول انجامید همواره سوژه رسانه ها و دغدغه متولیان امر بوده است.
این مکان همواره محل بروز تصادفاتی سنگین و دردناکی بوده و مسئولان امر سعی کردند که با دوبانده کردن این محور تا حدودی به رفع این مشکل کمک کنند.