رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان گفت : آنهایی که در جریانات اخیر سکوت کردند سکوتشان به اندازه اغتشاش اغتشاشگران معنا دار بود اما نظام جمهوری اسلامی توانست در سایه تلاشهای فرزندان برومند این سرزمین و نیروهای مجاهدش اقتدار خود راحفظ کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در دومین یادواره شهدای مرزبانی گیلان در بندرانزلی تصریح کرد: مردم با جود اغتشاشات ایجاد شده امنیت را در همه جای کشور حس کردند و این در سایه تلاش شما پاسداران امنیت در جای جای ایران اسلامی بوده‌است.

وی اضافه کرد : اگر امروز دشمن نمی تواند نگاه چپ به سرزمین ما داشته باشد، این حاصل تلاش‌ها و دلاورمردی‌های شما مرزبانان و پاسداران امنیت کشور است لذا باید نام و یاد شهدا که اقتدار را به میهن اسلامی هدیه کردند، همواره زنده بماند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اقتدار امروز کشور حاصل مجاهدت‌های شهدای ما است گفت: امنیتی که امروز جامعه از آن برخوردار است  مرهون ایثارگری‌ها و فداکاری‌های نیروهای مرزبانی، نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی است .

وی امنیت را نعمتی بزرگ عنوان کرد که بسیاری از تلاشهای اقتصادی حول محور آن شکل گرفته است و افزود: فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری چند مولفه و شاخصه را در نظر می‌گیرند که یکی از این مولفه ها برخورداری از نیروی کار جوان و دیگری پایداری امنیت در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه فعالان اقتصادی در صورتی برای طرحی سرمایه گذاری می‌کند که بدانند امنیت خودشان و دستاوردهایشان تامین می شود، گفت: ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سالهای ۶۳ و ۶۴، ۸۸ و ۹۶ و نیز امسال اغتشاشات و تحریم‌های بسیاری را تجربه کرده و پشت سر گذاشته و همواره از این حوادث سربلند بیرون آمده است.

آیت الله فلاحتی گفت : افتخار ماست که در کشوری زندگی می کنیم که درخت دین و آیین آن با خون شهدا زنده و جاوید مانده و پس از گذشتن سالیان متمادی همچنان فداکاری های آنان اعجاب انگیز است.

از استان گیلان ۳۰ شهید در راه پاسداری از مرزهای این سرزمین جان خود را فدا کرده اند.