اردبیل - ایرنا -مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: به علت بارش برف سنگین همراه با کولاک فردا دوشنبه ۱۹ دی ماه کلیه مقاطع تحصیلی در این منطقه آموزش و پرورش تعطیل است.

مستقیم حسینی شامگاه یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به تداوم بارش برف سنگین و کولاک و یخبندان معابر مدارس شهری و روستایی نوبت‌های صبح و بعد از ظهر مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم فردا دوشنبه ۱۹ دی ماه تعطیل است و آموزش از طریق شبکه شاد ارائه خواهد شد.

روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل هم عصر امروز در خصوص نحوه استمرار فعالیت های آموزشی مدارس در روز دوشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد: به علت بارش برف و برودت هوا، سری صبح و عصر در شهرهای اردبیل، ارشق و سرعین کلیه دوره های تحصیلی، فعالیت آموزشی بصورت غیرحضوری و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام خواهد شد.

بر اساس این اطلاعیه امتحانات نهایی پایه دوازدهم رشته های نظری و امتحانات پایه نهم مدارس راه دور (هماهنگ استانی) بصورت حضوری برگزار خواهد شد.

رئیس اداره هواشناسی خلخال هم در مصاحبه با ایرنا از افزایش بارش برف در این شهرستان خبر داد و افزود: موج جدید بارشی که فعالیت آن از بعد از ظهر امروز آغاز شده ، هم اکنون با شدت بیشتر ادامه دارد.

غلامرضا گلمرادی افزود: هم اکنون بارش برف در سطح شهر خلخال و همچنین مناطق تابعه شهرستان ادامه داشته و بارش برف در ارتفاعات خلخال هم توأم با کولاک و محدودیت دید است.

رئیس اداره هواشناسی خلخال یادآورشد: ارتفاع برف در شهر خلخال به بیش از ۱۹ سانتی‌متر رسیده است میزان برف آب شده از صبح امروز نیز ۱۲ میلی‌متر در ایستگاه هواشناسی خلخال اندازه گیری شد.

وی ادامه داد: بارش برف تا عصر روز فردا دوشنبه ادامه داشته و به تدریج از اواخر روش دوشنبه از میزان ناپایداری‌های هوا کاسته خواهد شد.

گلمرادی گفت: از روز سه شنبه دمای هوا رو به کاهش گذاشته و پدیده یخبندان را در سطح معابر عمومی این شهرستان شاهد خواهیم بود.