مشهد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بارش شدید برف و وقوع کولاک در روز دوشنبه، موجب ممنوعیت تردد تریلی‌ها در جاده ترانزیتی درگز - قوچان تا اطلاع بعدی شد.

جعفر شهامت روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: همچنین تردد خودروهای سواری، کامیون و اتوبوس در این جاده کوهستانی و برفگیر تنها با داشتن زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی گفت: بر اساس اعلام راهداران و سامانه های نظارتی، بارش برف و وقوع کولاک سطح جاده درگز - قوچان را لغزنده کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: وقوع مه غلیظ در محور درگز - قوچان و جاده مشهد - سرخس در محدوده گردنه "مزداوند" موجب کاهش دید افقی رانندگان در این ۲ مسیر شده است.

شهامت اظهار داشت: هم‌اینک تردد در دیگر جاده های استان به صورت عادی و روان جریان دارد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی فعالیت سامانه سرد بارشی در این استان از روز دوشنبه - امروز- آغاز شده است که تا پایان هفته ادامه خواهد داشت، در ادامه این بارشها با لغزندگی سطح جاده ها و کولاک برف در برخی نقاط همراه خواهد بود.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.