کاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: رعایت قانون و توجه به ضابطه های مربوط ملاک گزینش افراد به ویژه در حوزه خطیر معلمی باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی عصر دوشنبه در دیدار با کارکنان هسته گزینش اداره آموزش و پرورش کاشان افزود:حضرت امام خمینی(ره) می فرمایند که گزینش برای دستگاه های دولتی مثل آب خوردن واجب است و در جای دیگری می فرمایند در امر گزینش نه تساهل داشته باشید و نه تنگ نظری و ملاک آن هم قانون و ضوابط است و اگر قانون حاکم باشد دیگر توصیه از این نهاد و آن نهاد تاثیری در کار صحیح نخواهد داشت چون معلم بی کیفیت برای آموزش و پرورش ضرر دارد.

وی اظهار کرد:معلم برای دانش آموز الگو است و اگر معلم به ارزش ها و شئونات اسلامی احترام بگذارد دانش آموزان هم بیشتر به راه صلاح هدایت می شوند و بحث امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه می گنجد.

امام جمعه کاشان بیان کرد:گاهی اوقات گزارش هایی رسیده که تعداد کمی از معلمان شاید شئونات انقلاب اسلامی را به درستی رعایت نکنند و اینجا باید با دلسوزی در حوزه گزینش ، حراست و ارزیابی عملکرد به دنبال اصلاح باشیم چون قالب افراد تربیت پذیر هستند و توجه به جهاد تبیین اینجا مهم است.

حجت الاسلام حسینی گفت:در دفتر نماینده ولی فقیه با برنامه ریزی های انجام شده برای ارتقای فکری در بخش معلمان با موسسه حضرت امام خمینی(ره) و طرح ولایت علامه مصباح و بینش شهید مطهری و منظومه فکری مقام معظم رهبری صحبت کردیم تا در کاشان کار فکری انجام شود تا ۲ سال آینده نتیجه آن را ببینیم.

امام جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنانش افزود:دین مبین اسلام طبق حدیث امام کاظم (ع) ۲ رسول فرستاده که رسول ظاهری همان انبیا و ۱۲ امام هستند و رسول دیگر باطنی است که همان عقل است و این ۲ رسول حجت هستند.

وی اظهار کرد:همانطور که به آموزه های عقلانی توجه داریم اما معتقدیم همه مطالب را عقل نمی تواند بیان کند و پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)آمده اند تا آنچه عقل به آن نمی رسیده را به ما آموزش دهند.

امام جمعه کاشان در ادامه بیان کرد: ما از اندوخته های علمی بشر استفاده می کنیم اما معتقدیم مطالبی است که عقل بشر به آن نرسیده و اینجا باید در مقابل وحی الهی زانو بزنیم و باید بدانیم که عقل با دین هیچ گونه تفاوت و تعارضی ندارد.

حجت الاسلام حسینی گفت:علامه حفری که فردی سنی مذهب بود وارد کاشان شد و بعد از آشنایی با مذهب شیعه و طبق پیگیری هایی که به لحاظ عقلانی انجام داد متوجه شد که مذهب شیعه منطبق با عقل است و خودش هم شیعه شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.