به گزارش خبرنگار ایرنا، دفتر نمایندگی استانداری مازندران در اول دی ماه سال جاری با پیگیری استاندار مازندران دولت مردمی سیزدهم با هدف دسترسی آسان مردم غرب استان به مدیران ارشد مرکز مازندران در سیزدهم دی ماه در نوشهر راه اندازی شده است.
خطرات جاده ای، طولانی شدن رسیدگی به در خواست های اداری و عدم دسترسی آسان به مدیران استانی از دغدغه ها و رویاهای دست نیافتنی غرب مازندران بود که با شکل گیری دولت جهادی سیزدهم و استقرار این دفتر گامی موثر یرای جلوگیری از تمرکز زدایی و توزیع عادلانه خدمات در این خطه غربی مازندران برداشته شد.
استاندار مازندران در آیین راه اندازی این دفتر گفته بود که یکی از مهم ترین اهداف این دفتر رسیدگی بموقع و زودهنگام به نامه های اداری مردم غرب مازندران است .
سید محمود حسینی پور افزود: بعد مسافت ، وقوع سوانح رانندگی ، حضور نداشتن برخی مسوولان استانی در گاهی اوقات در دفتر کارشان از مسائل و دغدغه دیرینه مردم غرب مازندران بود که راه اندازی این دفتر در حقیقت پاسخی به رفع نگرانی ها و رسیدگی به خواسته های مردم این خطه غربی استان بوده است .
از زمان راه اندازی این دفتر تاکنون ۲ دوره مسوولان استانی ، مدیران و معاونان ستادی استانداری در روزهای سه شنبه در این منطقه حضور داشتند.
در دوره نخست ملاقات مردمی که سیزدهم آذر ماه جاری با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری و به همراه عده ای از مدیران استانی برگزار شد دستکم ۱۹۰ متقاضی از نقاط روستایی و شهری غرب مازندران به این دفتر مراجعه داشتند و مسوولان مرتبط به در خواست های این متقاضیان پاسخ های لازم ارائه دادند.
امروز سه شنبه شماری از مدیران و معاونان ادارات کل استانی از جمله جهاد کشاورزی ، بهزیستی ، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، گمرکات ، بندر ،شرکت پخش فرآورده های نفتی ، برق و روسای بانک ها با محوریت ملاقات عمومی در دفتر نمایندگی استانداری غرب مازندران در نوشهر حضور یافتند و به نامه ۱۵۰ نفر از مراجعه کنندگان پاسخ داده شد.
اشتغال، انشعابات آب و برق و گاز بیشترین درخواستها بود
در این پیوند، مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مازندران گفت: دستکم ۱۵۰ متقاضی امروز سه شنبه با مراجعه به این دفتر به نامه های آنان پاسخ داده شد.
اسماعیل مهر افزا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : همه این نامه ها در سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت ( سامد) ثبت خواهد شد و در کمترین زمان به متقاضیان پاسخ داده می شود.
وی بیان کرد: بیشترین فراوانی درخواست ها درباره اشتغال ، انشعابات آب، برق ،گاز و دریافت وام های بانکی بوده است.
این مسوول استانی گفت: در ملاقات عمومی سه شنبه هفته پیش هم دستکم ۱۹۰ نفر از مردم خطه غرب مازندران از رامسر گرفته تا نور برای گره گشایی از مشکلات اداری به این دفتر مراجعه داشتند.
مشاور و دستیار ویژه استانداری مازندران هم گفت: از آنجایی که ساختارهای نرم افزاری و سخت افزاری تا حدودی در کشور معیوب است به خاطر همین چنین دفتری بنا به تاکید و دستور استاندار در این نقطه غربی مازندران برای ارائه خدمات بهتر به مردم راه اندازی شده است.
احمد ثلاثی افزود: امروز شماری از مردم در نقاط روستایی و شهری این مناطق در شرایط موجود به نظر می رسید برای مراجعه به این دفتر خیلی برایشان سخت بود حال چه بسا به آنانکه از نقاط دوردست مانند رامسر و تنکابن باید برای رسیدگی به نامه هایشان به مرکز استان مراجعه و خطرات جاده ای، هزینه سرسام آور رفت و آمد و دیکر مشکلات را به جان می خریدند و تحمل می کردند.
وی گفت: این دیدارهای مردمی که گامی برای تقویت میز خدمت و ارتباط بی واسطه مردم با مسوولان است ادامه دارد و امیدوارم روزی فرا رسد که روز به روز شاهد مراجعه های کمتر مردم به این دفتر باشیم.
غرب مازندران ۲۱ شهر ، هزار و ۱۵۰ روستا و هفت شهرستان و دستکم یک میلیون نفر نفر جمعیت دارد.
نور. نوشهر ، چالوس ، کلاردشت، عباس آباد ، تنکابن و رامسر جزو شهرستان های غربی مازندران محسوب می شود.