اراک - ایرنا - سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: ساخت ۸۵۰ واحد مسکونی در مهاجران و شهر جدید امیرکبیر در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد.

«سعید میرزائی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: از این تعداد واحد مسکونی، ۳۵۰ واحد در شهر جدید امیرکبیر و ۵۰۰ واحد در شهر مهاجران است و تامین زمین برای ساخت دیگر واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی برای متقاضیان، در دستور کار ویژه قرار دارد.

وی بیان کرد: با برخی از ادارات استان مرکزی مذاکرات لازم صورت گرفته که در صورت تمایل تعداد متقاضیان را معرفی کنند تا پس از مصوب شدن در هیات مدیره و تایید مجمع عمومی شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید، زمین مورد نیاز با قیمت کارشناسی در اختیار این جامعه هدف برای ساخت مسکن ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید امیرکبیر، قرارگیرد.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران اظهار داشت: شهر جدید امیرکبیر به عنوان نخستین شهر ویلایی کشور مطرح است و مصوب شده ماموریت شرکت عمران در این شهر، ساخت خانه‌های ۳۰۰ متری ویلایی برای متقاضیان باشد.

میرزائی ادامه داد: در شهر جدید امیرکبیر، زمین مورد نیاز برای ساخت ۴۱۶ واحد نهضت ملی مسکن تحویل قرارگاه امام‌ حسن‌ مجتبی( ع) شده که در حال حاضر در مرحله تعیین پیمانکار است و ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی نیز در شهر مهاجران تحویل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) شده است.

وی با بیان اینکه، هم‌اکنون مشکلی برای تامین زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی در ۲ شهر مهاجران و امیر کبیر وجود ندارد، گفت: چنانچه تعداد متقاضیان موثر که واریزی آورده اولیه ۴۰۰ میلیون ریالی داشته باشند، افزایش یابد، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی منعقد شد، زمین مورد نیاز آماده‌سازی و برای ساخت واحدهای مسکونی به ستاد اجرایی فرمان امام‌خمینی(ره) و قرارگاه امام حسن‌ مجتبی( ع) تحویل می‌شود.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران افزود: متقاضیان باید در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند تا بر اساس شرایط و ضوابط، مورد پالایش قرار گیرند و پس از تایید نهایی به عنوان متقاضی موثر و واریز ۴۰۰ میلیون ریال آورده اولیه، تخصیص پروژه و عملیات اجرایی آغاز شود.

میرزائی عنوان کرد: زمین به صورت کامل دولتی است و ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی، حدود ۲ سال زمان می‌برد و با در نظر گرفتن نوسانات قیمت مصالح و هزینه تمام شده حدود ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که از این مبلغ، آورده متقاضی حدود چهار میلیارد ریال و تسهیلات پرداختی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است و البته احتمال افزایش نرخ وام دور از انتظار نیست.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران بیان کرد: در حال حاضر شهر جدید امیرکبیر دارای ۲ مدرسه، یک درمانگاه، مسجد، استخر، ارگ امیر، کلانتری و پارک محله‌ای است و سرانه جمعیت سه هزار نفری دارد که ۲ هزار نفر آن مقیم دایم و یک‌هزار نفر هم ساکنان فصلی هستند و بر اساس مصوبه دولت، چنانچه جمعیت شهرهای جدید تا ۱۰ هزار نفر افزایش یابد، می‌توان در این شهرها مانند شهر مهاجران، شهرداری و شورای شهر ایجاد کرد که امید است با ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی، جمعیت این شهر افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: پتانسیل‌های اقلیمی شهر جدید امیرکبیر به جهت همجواری با منطقه حفاظت شده هفتاد قله به عنوان «نگین سبز هفتاد قله» مطرح است و همجواری با کریدور اصلی غرب به شرق و شمال به جنوب کشور، موقعیت استراتژیک برای این شهر فراهم کرده است.