کرمانشاه - ایرنا - رییس فدراسیون تیراندازی گفت: سلاح که کمبود آن مهم‌ترین چالش پیش روی ورزشکاران این رشته در کشور است، با هماهنگی وزارت دفاع و خریداری از خارج کشور تامین خواهد شد.

سردار «مرتضی قربانی» روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در کرمانشاه با بیان اینکه به لحاظ تامین سلاح و مهمات این فدراسیون وابسته به وزارت دفاع است، افزود: در بخش مهمات مورد نیاز ورزشکاران این رشته نیز توافقاتی با این وزارت خانه انجام شده است.

وی با اشاره به بدهی ۳۵ میلیارد تومانی این فدراسیون در زمان تحویل آن گفت: زمانی که به فدراسیون آمدم با بدهی زیاد از جمله بیش از ۱۰ میلیارد تومان مالیات و بدهی به وزارت دفاع بابت فشنگ روبه رو بودیم اما منتظر دریافت اعتبار یا حل مشکلات از بیرون فدراسیون نماندیم و به دنبال حل مشکلات بودیم.

رییس فدراسیون تیراندازی یادآور شد: با وجود این بدهی های سنگین ولی هفت اعزام به کشورهای مختلف جهان داشتیم که رهاورد آن کسب ۱۰ مدال رنگارنگ از جمله ۲ طلا، ۲ نقره و ۶ برنز و کسب یک سهمیه المپیک بود.

سردار قربانی با بیان اینکه ماده تیراندازی به اهداف پروازی بیش از ۲ سال در کشور تعطیل بود افزود: برای احیای این رشته در استان های مختلف اقدامات زیادی انجام شده است به طوری که زمین مورد نیاز برای تمرین این رشته را در شهرهای زاهدان، فارس و البرز تامین کرده ایم و تلاش خواهیم کرد در سایر استان های مطرح در این رشته از جمله کرمانشاه نیز تهیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه تیراندازی از رشته‌های مدال‌آوری است که در بازی‌های آسیایی و المپیک روی سکو رفته است اظهار کرد: کشور ما از استعدادهای بسیار خوبی در این رشته برخوردار است و تمام تلاش فدراسیون تیراندازی ارتقای سطح تیم های ملی بزرگسالان و جوانان است.

سردار قربانی تاکید کرد: امروزه خوشبختانه جایگاه ، ظرفیت و توانمندی مجموعه تیراندازی کشور ارتقای خوبی یافته و به نسبت گذشته بهتر شده است با این وجود همه باید تلاش کنیم تا این رشته را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

به گزارش ایرنا، رییس فدراسیون تیراندازی به منظور تعیین سرپرست جدید هیات تیراندازی استان کرمانشاه و دیدار با اعضای مجمع این هیات در سفری ۲ روزه به این استان سفر کرده است.

هم اینک بیش از ۵۰ هزار نفر ورزشکار به صورت رسمی و غیررسمی در این رشته در کشور فعالیت دارند.