اسلامشهر- ایرنا- بانوان اسلامشهری می توانند در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) از خدمات رایگان اتوبوسرانی بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا و بنابر اعلام مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، حسن گلیج رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اسلامشهر روز چهارشنبه در این باره گفت: به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، تمامی سفرهای درون شهری و برون شهری به مقصد تهران و بالعکس با اتوبوس، برای بانوان اسلامشهری در روز جمعه رایگان خواهد بود.

۲۳ دی همزمان با ۲۰ جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن است و ۲۳ تا ۲۹ دی‌ به عنوان هفته بزرگداشت مقام زن و مادر نامگذاری شده است.

اجرای عملیات اصلاح شیب در منطقه دو اسلامشهر

درجهت رفع مشکلات موجود و ارائه خدمات بهتر به شهروندان، در خبری دیگر از اسلامشهر، عملیات اصلاح شیب و رفع آبگرفتگی های خیابان های مدنی و رحمانی انجام شد.

جعفر مقرب مسئول عمران منطقه دو در این باره توضیح داد: اجرا و جمع آوری فاضلاب شهری بر عهده سازمان آب و فاضلاب است؛ در واقع اگر وظیفه درست انجام شود ظرفیت آب داخل نهرها کمتر می شود و در مواقع بارندگی نهرهایی که منطقه احداث کرده آبها را راحت تر انتقال می دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه بلوار بسیج مستضعفین نقطه صفرمرزی منطقه یک و منطقه دو محسوب می شود و شیب منطقه دو و خیابانهای مذکور از حد فاصل این بلوار شروع و به سمت کمربندی جنوبی شهر ادامه پیدا می کند باید بطور طبیعی دبی جوی ها و انهار در ابتدای خیابان صفر باشد که متاسفانه با سرازیر شدن آبهای منطقه یک در همان ابتدای جوی ها و انهار ۳۰ الی ۴۰ درصد با دبی آب منطقه یک مواجه هستیم که به دلیل فرسوده بودن کوچه های اول مدنی و رحمانی نمی توان اصلاح کد ارتفاعی انجام داد.

مقرب خاطرنشان کرد: دو راهکار برای رفع این مشکل در نظر گرفته شده که با احداث انهار در خیابان های مدنی و رحمانی بتوانیم از تمامی ظرفیت جوی هر دو خیابان ها استفاده کنیم و با بررسی سپتینگ و کانال بلوار بسیج مستضعفین و جهت هدایت آب به هر دو خیابان، از آبگرفتگی و پسزدگی آب در خیابان مدنی جلوگیری کنیم.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد.