تهران- ایرنا- هشتمین یادواره «شهدای گردان شهادت» به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدای گردان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از فرهنگسرای بهمن، در این یادواره که شامگاه چهارشنبه (۲۱ دی) از ساعت ۱۸:۳۰ به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای گردان شهادت و گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سرلشکر احمد کاظمی، در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید آوینی فرهنگسرای بهمن واقع در انتهای بزرگراه شهید نواب صفوی، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی برگزار می‌شود؛ خانواده‌های معظم شهدا به ویژه شهدای عملیات کربلای پنج و کربلای هشت، فرماندهان لشکری و مقامات کشوری، سرداران و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در کنار مردم شهیدپرور حضور خواهند داشت.

خاطره‌گویی سردار عاطفی با موضوع عملیات کربلای پنج، اجرای سرود دانش‌آموزی، نمایش دفاع مقدس، نقالی و پرده‌خوانی، مداحی مداحان اهل بیت(ع) حاج محمد طاهری و کربلایی حسین طاهری، شعرخوانی حاج علی رمضانی در کنار آیین تکریم خانواده شهدا و تقدیر از رزمندگان ایثارگر این گردان بخش‌های اصلی این مراسم است.

تیپ ۲۷ محمد رسول‌اللّه در بهمن ماه ۱۳۶۰ به فرماندهی احمد متوسلیان تاسیس شد. این تیپ بعد از عملیات رمضان به لشکر ارتقا یافت و فرماندهی آن به شهید حاج ابراهیم همت سپرده شد. وی نسبت به سازماندهی و تشکیل گردان‌هایی با وظایف مختلف اهتمام ورزید که یکی از آنها «گردان شهادت» نام گرفت.