ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه اسلام جایگاه رفیعی به زنان بخشیده است، گفت: توجه به حقوق زن در جامعه اسلامی بر مبنای آموزه های دین مبین اسلام، مثال‌زدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت مقام زن و روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در جمع بانوان فرهنگی ارومیه افزود: دین مبین اسلام به زنان عزت بخشید و موجب شد تا بر افکار باطل درباره زن، خط بطلان کشیده شود.

وی اضافه کرد: پیش از دین مبین اسلام، زنان ارزشی نداشتند و دختران زنده به‌گور می شدند ولی بعد از ظهور دین اسلام همه این افکار باطل منسوخ شد و پیامبر عظیم الشان اسلام اعلام کرد که نشانه برتری تقواست و کسی بر کسی ارجحیت ندارد.

وی اظهار کرد: خدمات جمهوری اسلامی نیز به زنان مقوله‌ای مهم و فراموش‌نشدنی است؛ پیش از انقلاب، زنان فرزانه، دانشمند و اهل تحقیق انگشت‌شمار بودند اما انقلاب موجب رویش انبوه زنان فرهیخته شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه زن و مرد در انسانیت یکی هستند ولی در ساختار وجودی فرق دارند، بیان کرد: زن و مرد در کنار هم به تکامل می‌رسند و ضعف های خودشان را جبران می‌کنند و هیچ مکتبی جز اسلام به زن چنین نگاهی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به نگاه ابزاری به زن در کشورهای غربی ادامه داد: اسلام، نگاه بسیار رفیعی به زن دارد و طبق نص صریح قرآن کریم، خداوند زن را آفرید تا مرد در کنار آن به آرامش برسد.

وی گفت: در کشورهای مارکسیستی هم با تفکرات خودشان شخصیت زن را له کردند و از حقوق زن فقط ادعای آن را دارند.

وی با بیان اینکه اسلام برای اینکه حرمت خانواده‌ از هم نپاشد، مدیریت را به مرد داده است و خیلی وقتها مرد باید از زن اطاعت و تبعیت کند، افزود: در اسلام هرکاری زن و مرد در خانواده انجام دهند عبادت است و سبقت گرفتن در خدمت به هم در اسلام توصیه شده است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه زن گل و بوی خوش خانه است، اضافه کرد: مقام و منزلت زن را خداوند از طریق دین مقدس اسلام تبیین کرده‌است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تشریح فضایل حضرت زهرا (س) اظهار کرد: عظمت فاطمه زهرا (س) بسیار بالاست و طبق گفته علما از ایشان عابدتر کسی در آن دوران نبوده و در مساله دفاع از ولایت و فرزندداری، ایشان برای ما الگو هستند.

روز جمعه این هفته، سالروز میلاد حضرت زهرا (س) است که به نام روز مادر و بزرگداشت مقام زن نامگذاری شده است.