بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر گفت: جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا در قالب جهاد تبیین حقیقت‌ انقلاب را برای جامعه بازگو و از نظام و انقلاب دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمدی زاده روز چهارشنبه در همایش سروقامتان ایثار استان بوشهر در جمع جانبازان ۷۰ درصد استان بوشهر اظهار کرد: تنها ابزار مقابله با جنگ رسانه‌ای و ترکیبی که دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته و می‌خواهد حق را به باطل جلوه کند جهاد تبیین است.

وی افزود: هرچند دشمن با استفاده از جنگ ترکیبی حمله جدیدی را برای ضربه به نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته است اما استکبار جهانی و همدستان آنها باید بدانند ملت ایران همانطور که در جنگ‌های امنیتی، دفاعی، فرهنگی و اقتصادی در مقابل آنها ایستاد و به استقلال رسید این بار نیز با اقتدار ایستاده و از این مرحله نیز عبور می‌کند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه البته در هر جنگی تلفات وجود دارد، تاکید کرد: همانطور که در دوران هشت سال دفاع مقدس تلفات ما شهدا، جانبازان، حمله‌های شیمیایی دشمن و سایر موارد دیگر بود امروز نیز این تلفات وجود دارد اما در انتها همانطور که در جنگ نظامی پیروز میدان ایران اسلامی بود امروز نیز این ملت پیروز میدان خواهند بود.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها، صهونیست‌ها و اروپائیانی که برای ملت ایران نقشه می‌کشیدند و آتشی که به دنبال روشن کردن آن در خانه های ما بودند به خودشان برگشته و هر روز با اعتراض اجتماعی روبرو هستند به نحوی که در ۲ سال انگلیس به دلیل اینکه نمی توانند مسائل اجتماعی مردم را حل کنند سه نخست وزیر عوض کرده و مردم آنها هر روز در خیابان‌ها در تظاهرات هستند.

محمدی زاده افزود: امروز ملت ایران حتی در روستاها از نعمت گاز برخوردار هستند این در حالی است که در پاریس و لندن در زمستان باید تخته بسوزانند تا خود را گرم کنند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با وجود همه دغدغه‌هایی که برای حفظ نظام، ادامه راه امام (ره) و تعهدی که به خون شهدا و ایثارگران دارند اما آرام هستند چون تجربه و شناخت دقیقی از این حوادث و جنگ ها دارند.

استاندار بوشهر گفت: اطمینان خاطر می دهم اگر امروز ما در مسئولیت‌های اجرایی که از آنها فراری بودیم قرار گرفته ایم تنها به این دلیل بوده که در این شرایط سخت به انقلاب کمک کنیم.

وی تاکید کرد: ملت ایران در ۴۴ سال گذشته با توطئه‌های زیادی و بزرگی روبرو بوده اند البته این دشمنی‌ها تمام شدنی نیز نیستند چون راه انقلاب حق و راه دشمن باطل است و این دو جبهه در طول تاریخ در مقابل هم بودند و امروز هم در مقابل هم هستند.

محمدی زاده گفت: برادران و همرزمان ما شهید شدند تا این انقلاب بماند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در این آیین گفت: با هماهنگی انجام شده به‌ زودی ۲ آمبولانس در مجتمع درمانی ایثار بوشهر مستقر می‌شود که جوابگوی نیاز جامعه ایثارگری در نقاط مختلف استان بوشهر است.

نعمت‌الله غلامپور با بیان اینکه ایثارگران در همه سطوح مایه اقتدار و عزت جامعه هستند، افزود: ایجاد خانه ایثار ویژه جانبازان و جامعه ایثارگری در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد و تلاش می‌شود امسال عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی از راه‌اندازی دهکده سلامت و ایثار بوشهر خبر داد و افزود: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه ساخت دهکده ایثار ویژه جانبازان و خانواده ایثارگران در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر اظهار کرد: مادران، همسران و دختران شهدا، جانبازان و ایثارگران زنان نمونه جامعه و ادامه دهنده راه حضرت فاطمه (س) هستند.

در این آیین از جانبازان ۷۰ درصد، همسران و خانواده آنان تجلیل شد.