دزفول- ایرنا- معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ۱۰۰ دانشجوی پزشکی از ابتدای آغاز به کار دانشگاه علوم پزشکی دزفول تاکنون از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.

محمدامین بهمنش روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه دزفول در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان افزود: از سال ۹۱ تاکنون ۶۰۰ دانشجوی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی دزفول پذیرش شدند که ۱۰۰ دانشجو تا سال ۹۴ فارغ التحصیل شدند و بقیه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه ۲۰ دانشجوی فارغ التحصیل این دانشگاه متعهد به ۱۶ سال خدمت در دزفول هستند، ادامه داد: سال آینده ۲ متخصص داخلی از این دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند و همزمان شاهد ورودی متخصص اطفال خواهیم بود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه دانشجوی متخصص زنان و قلب نیز به زودی در این دانشگاه پذیرش می‌شود، گفت: تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در حال حاضر ۱۰۶ نفر است که از طریق فراخوان جذب می‌شوند.

وی افزود: باپیگیری‌های انجام شده در فراخوان پیش رو مجوز جذب هیات علمی از ۱۰ عضو به ۱۸ نفر رسید؛ اخیرا نیز پنج متخصص متعهد بکار گرفته شدند.
بهمنش بیان کرد: بر اساس نیاز جراح پلاستیک جذب کردیم زیرا مجتمع سوختگی بزودی در بیمارستان بزرگ دزفول راه اندازی می‌شود.
وی به جذب فوق تخصص اطفال و گوارش در دزفول نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری توسعه، شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری‌های انجام شده، یک شرکت دانش بنیان و ۶ شرکت فناور در دانشگاه مستقر است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: مجوزهای لازم برای دستیاری زنان و قلب گرفته شده که به زودی شاهد اتفاقات خوبی در شهرستان خواهیم بود.

وی آمار قبولی دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد را بسیار خوب دانست و افزود: برای توسعه رشته‌ها مجوز پذیرش رشته بهداشت را مهرماه امسال گرفتیم و رشته بهداشت عمومی و کارشناس فوریت‌های پزشکی را نیز بهمن ماه امسال خواهیم گرفت‌.
بهمنش دستیاری اطفال را یکی از هدفگذاری‌های کلان این دانشگاه عنوان کرد و گفت: اقدامات خوبی در حوزه تکمیل طرح‌های آموزشی انجام شده و مرکز آزمون‌های الکترونیک در حال تجهیز است.

وی با بیان اینکه مرکز مهارت‌های بالینی نیز در حال ساخت است، افزود: با توجه به افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی فاز یک دانشکده پزشکی تکمیل و ساخت فاز ۲ نیز آغاز شده است.