شیراز-ایرنا-مدت زمانی است که شهروندان شیرازی تونل‌های دوقلو بزرگراه کوهسار مهدی این کلانشهر را با خاموشی شبانه می‌پیمایند که علت این وضعیت،سرقت تجهیزات روشنایی اعلام شده است.

به گزارش ایرنا،بعد از حدود پنج سال از افتتاح بزرگراه کوهسار مهدی و تونل‌های دوقلو آن،اکنون این مسیر مورد استفاده و تردد دهها هزار خودرو است.
با ایجاد فضاهای تفریحی و مجاورت این مسیر در دامنه کوه‌های اطراف شیراز و قابل مشاهده بودن چشم انداز زیبای شهر شیراز خصوصا در تاریکی شب چشم انداز گردشگری این مسیر نیز توجه اهالی شیراز را خصوصا در سال‌های اخیر به خود جلب کرده است.
تاریکی تونل‌های طولانی کوهسار مهدی نه تنها زیبایی بصری این محور را گرفته بلکه موجبات بروز حادثه را ایجاد و سطح ایمنی را در این مسیر کاهش داده است.
بزرگراه و تونل های کوهسار مهدی شیراز بعد گذشت حدود ۱۰ سال از زمان شروع ساخت در نیمه اردیبهشت ۹۶ افتتاح شد.
این بزرگراه به واسطه قرار گرفتن در موازات محور بلوار شهید چمران و ایجاد ارتباط بین شرق، شمال، جنوب و غرب شیراز دارای اهمیت زیادی است.
طول تونل‌های محور کوهسار مهدی حدود ۲ هزار و ۶۰۰ متر است و در زمان افتتاح اعلام شد که از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا در ساخت این تونل استفاده و بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان برای تجهیزات برقی و مکانیکی آن هزینه شده است.
روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز درباره خاموشی تونل‌های دوقلو بزرگراه کوهسار مهدی اطلاعیه‌ای صادر کرده است.
در این اطلاعیه آمده که در مسیر بزرگراه کوهسار مهدی، چهار دهنه تونل وجود دارد، تونل‌های دوقلوی شهید غیبی که بعد از پل شهید چمران و در ورودی مسیر قرار دارند و در چند مرحله سیستم روشنایی و بخشی از تجهیزات آن مورد سرقت قرار گرفته است.
بنا بر این توضیحات، سیستم روشنایی این تونل‌ها مجددا خریداری شده و در حال به‌روزرسانی و نوسازی است که قرارداد آن منعقد شده و به زودی روشنایی این تونل‌ها تامین خواهد شد.