به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید محمود حسینیپور چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران افزود: در سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش به مازندران اجرای این طرح و برنامه را مطرح کردیم که وزیر نیز موافقت اولیه خود را در این زمینه اعلام کرد.
وی ادامه داد: با اجرای این اقدام و استقرار دبیرخانه آن در مازندران، این استان محور بسیاری از اقدامات دیپلماسی وزارت آموزش و پرورش میشود و در موضوع برگزاری تمامی المپیادها از جمله المپیادهای ورزشی و تعامل در حوزه علمی و آموزشی با کشورهایی که متناسب با ایران هستند، فعالیت خواهد کرد.
رییس شورای آموزش و پرورش گفت: تمامی این کارها با پیوست فرهنگی انجام خواهد داشت که برای مازندران امتیازهایی به همراه دارد.
به گفته حسینی پور مراودات دانش آموزان می تواند به گردشگری و صنوف دیگر کمک کند و آنها می توانند مبلغان خوبی برای استان مازندران باشند که تمامی این اقدامات به نوع برنامه ریزی ما نیز بر می گردد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش مازندران برای این منظور می بایست از تیم فعال و معتقد استفاده کند.
استاندار مازندران با تاکید بر اینکه برای این منظور تیم حرفه ای در استان تشکیل شود گفت: باید راهبردها ، اهداف و برنامه های این دبیرخانه نوشته و به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد و از سوی ایشان ابلاغ شود که با ابلاغ وزیر آموزش و پرورش تمام کشور موظف به این می شوند که هرگونه اقدامات در این زمینه ها را با مازندران هماهنگ شوند.
حسینی پور افزود: این دبیرخانه می تواند منشاء تحولات خوبی برای مازندران باشد؛ هر چند آموزش پرورش دبیرخانه آن است اما همه دستگاهها و ماموریت های آنها مشخص خواهد شد.
وی ادامه داد: شورای آموزش و پرورش با در اختیار داشتن اساتید و مربیان خوب می تواند تحولاتی را رقم بزند.
رییس شورای آموز و پرورش مازندران بیان کرد: مهمترین مسایل امروز مسایل پرورشی و تربیتی است که ضرورت دارد برای تعالی پرورشی دانش آموزان برنامهریزی کنیم.
حسینی پور افزود: با توجه به اتفاقات مهمی که در ارتباطات جهانی رخ داده و جزو کشورهایی هستیم که بهره بردار تکنولوژی های غربی هستیم و قدرت اعمال در سیاست زیر ساختی را نداریم باید در زمینه تربیتی و پرورشی قوی عمل کنیم.
وی اظهارکرد: کارگروههای تخصصی ذیل این شورا تشکیل شود تا فرآیند توانمندسازی شورای آموزش و پرورش برای تصمیم سازی مهم و استراتژیک صورت بگیرد.
وی ادامه داد: باید مباحث اساسی پس از بررسی کارشناسی در شورای آموزش و پرورش مطرح شود.