بوشهر-ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت دولت الکترونیک و هوشمندسازی برای کاهش مراجعات حضوری، شرکت‌های زیرمجموعه این اداره کل ملزم به ارائه خدمات خود بر بستر اینترنت شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شکیبی‌نسب روز چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک در استان بوشهر اظهار کرد: در گذشته مشتریان ناگزیر به قرار گرفتن در صف دریافت مجوز بارگیری و یا اعلام نوبت بارگیری بودند که با نرم‌افزار طراحی شده این فرایند اکنون با تلفن همراه و بدون نیاز به مراجعه حضوری قابلیت انجام دارد.

وی افزود: پیش از این در موضوع تردد کامیون‌ها و ورود آنها به بنادر برای بارگیری محموله نیز شرایط مطلوبی وجود نداشت که با طراحی نرم‌افزاری بومی مدیریت تردد کامیون‌ها ساماندهی بسیار خوبی پیدا کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با نرم افزار طراحی شده برخلاف رویه سابق صف‌های طولانی کامیون‌ها در بندر حذف شده و تردد آن به شکل روان انجام می‎گیرد.

وی عنوان کرد: تجربه موفق سامانه یاد شده منجر شده تا بنادر مختلفی خواستار بکارگیری نرم افزار مدیریت تردد کامیون شوند.

شکیبی‌نسب عنوان کرد: با هدف خدمات‌دهی مطلوب به ذینفعان اشتراک گذاری اطلاعات بسیار مهم و حائز اهمیت است که در این راستا اهتمام و جدیت خاصی حاصل شده است.

وی تاکید کرد: در ارتباط با تجارت فرامرزی نیز با وجود سامانه واحد برخی از دستگاه‌ها هنوز عملکرد جزیره‌‎ای دارند که باید با تقویت پیوند آنها ساماندهی مناسبی در این بخش انجام شود.