تهران- ایرنا- منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، وزیر خارجه اردن در امان پایتخت این کشور با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه درباره سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن با «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه در امان دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر خارجه اردن در این دیدار گفت: برقراری ثبات در جنوب سوریه و مقابله با تهدید قاچاق مواد مخدر، تروریسم و ‌حضور شبه نظامیان خطری است که اردن در حال انجام تمام اقدامات لازم برای مقابله با آن است و به دنبال همکاری با روسیه برای پایان دادن به این مشکل است.

الصفدی همچنین بر اهمیت نقش روسیه به‌عنوان عامل ثبات‌بخش در جنوب سوریه و ضامن ثبات در توافق‌های کاهش تنش و مصالحه‌های حاصل شده در سال ۲۰۱۸ تاکید کرد.

وزیر خارجه اردن همچنین گفت که دستیابی به راه حل سیاسی به بحران سوریه پایان می‌دهد و خواسته‌های مردم این کشور را محقق می‌سازد و سوریه را از تروریسم نجات می‌دهد و امنیت و ثبات را به این کشور باز می‌گرداند.

الصفدی در پایان افزود که بازگشت داوطلبانه پناهندگان سوری بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل متحد به کشورشان، اولویت اردن است.

وزیر امور خارجه اردن پیش از این نیز در دیدار با «گیر پدرسن» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، خواستار پیگیری نشست امان جهت رسیدن به راه‌حل سیاسی برای حل بحران سوریه شده بود.

سوریه از اسفندماه ۱۳۸۹ درگیر بحران است. در نخستین سال شروع بحران در این کشور دولت سوریه بنابر خواست مخالفان دست به اصلاحات و اقدامات اصلاحی فراوانی در راستای خواسته‌های معترضان زد که از جمله آنها می‌توان به اصلاح قانون اساسی و قانون مطبوعات و آزادی برخی مخالفان از زندان و آزادی برگزاری نشست‌های آنان اشاره کرد.