شیراز-ایرنا- اعضای مجمع نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی، با هدف بررسی مسائل و مشکلات حوزه سلامت استان و رفع چالش های موجود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش دریافتی روز پنجشنبه ایرنا از دفتر نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی، محسن علیزاده رئیس مجمع نمایندگان مردم فارس درباره مباحث مطرح شده در این نشست چهار ساعته که معاونین وزیر بهداشت نیز در آن حضور داشتند، گفت: در این دیدار، موانع و مشکلات حوزه سلامت در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان فارس مطرح شد.
وی افزود: حوزه بهداشت و درمان در فارس، پوشش دهنده نیازهای درمانی استان‌های مجاور نیز هست و جا دارد برای ارتقای جایگاه و رفع مشکلات آن تلاش و تعامل بیشتری از سوی وزارت بهداشت و زیرمجموعه های آن صورت گیرد.
رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیازهای درمانی و بهداشتی مردم و تقویت زیرساخت های حوزه سلامت از موارد اولویت داری بوده که در این نشست از طرف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، اظهار داشت: تامین خواسته های مردم استان در بخش سلامت، باید یک اولویت ویژه برای مسئولان کشوری و استانی باشد و تاخیر و احیانا سهل انگاری در انجام این مسئولیت، پذیرفتنی نیست.

علیزاده یادآور شد: دراین راستا، اعضای مجمع نمایندگان مردم استان فارس از وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی خواستند در تامین و تکمیل طرح های عمرانی و زیربنایی حوزه بهداشت و درمان استان،تامین تجهیزات پزشکی و افزایش ظرفیت های تخصصی نگاه ویژه‌ای داشته باشد.
نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس گفت: انتظار است ترتیبی اتخاذ شود دانشگاه های علوم پزشکی فارس و معاونت های وزارت بهداشت، با تعامل و همراهی بیشتر در رفع کمبودهای موجود و توجه ویژه به زیرساخت و نیازهای تخصصی شهرستان ها، با توجه به اهمیت این حوزه در سلامت مردم، اهتمام بیشتری از خود نشان دهند.